وزیر دفاع قطر با اعلام حمایت از حمله آنکارا به مناطقی از شمال شرقی سوریه، اعلام کرد اقدامات ترکیه «جُرم» نیست.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، خالد بن محمد العطیه، وزیر دفاع قطر امروز چهارشنبه ضمن حضور در مجمع جهانی امنیت در دوحه بار دیگر از تهاجم اخیر ترکیه به شمال سوریه حمایت کرد.

العطیه گفت حمله کنونی آنکارا به مناطقی از شمال شرقی سوریه «جُرم» نیست. او همچنین تاکید کرد علت «هیاهوی بین‌المللی» درباره این عملیات نامشخص است.

او گفت: ما از سال ۲۰۱۳ بخشی از ائتلاف نظامی در سوریه بوده ایم و هیچ کس انتقادی به آن نکرد. عملیات ترکیه در سوریه جرم نیست.

وی همچنین در ادامه اظهاراتش به جنایات برخی از کشور‌ها از جمله آمریکا در سوریه اشاره کرد و گفت جنایات آن‌ها هیچگاه محکوم نشده است.

العطیه از «شایستگی آشکار» تلاش‌های ترکیه برای کمک به میلیون‌ها پناهنده سوری خبر داد و اظهار داشت تهدیدات آنکارا برای باز کردن مرز‌ها و رها کردن جریان پناهندگان به اتحادیه اروپا وعده‌های خالی نیست.

وزیر دفاع قطر در ادامه افزود: کُرد‌ها بخش عمده‌ای از جامعه ترکیه هستند و اکنون ما در مورد مبارزه با تروریست‌ها صحبت می‌کنیم، بنابراین چرا باید درک خود را درباره تروریست‌هایی که قرار است عضو داعش شوند محدود کنیم. تشکل‌های تروریستی دیگری نیز وجود دارد.

ترکیه از چهارشنبه هفته گذشته، عملیات موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه با هدف آنچه «ایمن کردن مرز‌های کشور بوسیله پاکسازی عناصر تروریستی، تضمین بازگشت امن پناهجویان و حفظ تمامیت ارضی سوریه» می‌خواند، آغاز کرد. این عملیات یک روز پس از آن آغاز شد که رئیس‌جمهور آمریکا طی یک تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود از تصمیم آمریکا برای خروج نظامیانش از شمال سوریه خبر داد. اقدامی که چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای آغاز این عملیات بود. شبه‌نظامیان کُرد که جزء ائتلاف به اصطلاح بین‌المللی آمریکا بودند، چنین اقدامی را «خنجر از پشت» توصیف و همکاری نظامی خود با آمریکا را متوقف کردند.

انتهای پیام/

 
برچسب ها: ترکیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار