پایگاه اینترنتی المانیتور به نقل از منابعی در «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» مدعی شد قرار است بخشی از نظامیان آمریکایی در شمال شرق سوریه باقی بمانند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی المانیتور در گزارشی به نقل از منابع شبه‌نظامیان موسوم به «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» نوشت قرار است بخشی از نیرو‌های آمریکایی در شمال شرق سوریه باقی بمانند.

بر اساس این گزارش، برخی منابع کرد مرتبط با نیرو‌های دموکراتیک سوریه با بیان این مطلب به المانیتور گفتند به رغم اعلام روز دوشنبه ترامپ مبنی بر خروج حدود یک هزار نظامی آمریکایی از منطقه تحت کنترل کرد‌ها در شمال شرق سوریه (اینجا)، بقیه نیرو‌های آمریکایی در سوریه می‌مانند.

دست‌کم سه منبع اعلام کردند  «تعدادی» از نیرو‌های آمریکایی به منطقه جنوب شرق شهرک منبج منتقل و در آنجا مستقر شده‌اند. یکی از این منابع تاکید کرد این نیرو‌ها در اطراف سد تشرین مستقر می‌شوند. این ادعا هنوز از سوی منابع مستقل تایید نشده است.

گزارش‌ها درباره جابجایی و استقرارمجدد نیرو‌های آمریکایی در پی نخستین تماس تلفنی میان ترامپ و مظلوم کوبانی، فرمانده نیرو‌های دموکراتیک سوریه، منتشر شده است. این منابع درباره اینکه آیا ترامپ در این گفتگوی تلفنی با ابقای نیرو‌های باقیمانده در سوریه موافقت کرده است یا خیر اظهارنظری نکردند. ولی یک منبع نزدیک به مظلوم کوبانی گفت وی پس از این مکالمه تلفنی نسبت به روز‌های گذشته به مراتب آرام‌تر به نظر می‌رسید.

پنتاگون اساسا با عقب‌نشینی نیرو‌های آمریکایی از سوریه مخالف است و بسیاری از مقامات ارشد نظامی در محافل خصوصی این اقدام را به مثابه خیانت به کرد‌ها دانسته و محکوم کرده‌اند. بنابراین ادامه اقامت این نیرو‌ها در سوریه -هرچند ممکن است با کاهش نیرو همراه باشد- تعجب آور نخواهد بود.

این منابع درباره تعداد دقیق نیرو‌های آمریکایی باقیمانده یا مدت اقامت آن‌ها توضیحی ندادند. یک مقام نیرو‌های دموکراتیک سوریه که نخواست نامش فاش شود گفت حضور نیرو‌های آمریکایی در تشرین هر چند مختصر، کمک خواهد کرد تا اقدامات احتمالی نیرو‌های رژیم سوریه علیه این نیرو‌ها از سمت جنوب متوقف شود.

این مقام افزود: باقیماندن تعدادی از نیرو‌های آمریکایی تحولی مثبت قلمداد می‌شود و بسته به مدت زمان اقامت آن‌ها در منطقه موجب خواهد شد نیرو‌های دموکراتیک سوریه برای مذاکره با رژیم در شرایط به مراتب بهتری قرار داشته باشند.

او در عین حال به المانیتور گفت: ولی هیچیک از این‌ها تغییری در این واقعیت ایجاد نمی‌کند که اوضاع در منطقه از زمان تهاجم نظامی ترکیه به گونه‌ای اساسی تغییر کرده است.

این مقام کرد گفت: در شرایط کنونی رئیس واقعی روس‌ها هستند.

او  در هر حال موضوع استقرار نیرو‌های آمریکایی را در اطراف سد تشرین رسما تایید نکرد.

کرد‌های سوریه هم اکنون به گونه‌ای فزاینده به روسیه نیز وابسته هستند. نیرو‌های سوریه دموکراتیک روز یکشنبه از دستیابی به توافقی با دولت سوریه برای دریافت کمک نظامی در برابر ترکیه خبر دادند. این به معنای ورود نیرو‌های سوریه به منبج به همراه نیرو‌های پلیس نظامی روسیه خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، دونالد ترامپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۹:۵۵ ۲۴ مهر ۱۳۹۸
بنام خداوند جان و خرد :
هدف ماموریت ارتش ترکیه اردوغ دوغی دروغگو خبیثانه مزدور آمریکایها آزادسازی داعشیهای جنایتکاران تروریست بود ارتش سوریه باید به این تجاوزگران غاصب غارتگر آمریکایی و ترکیه ایی که به خاک سوریه و کشتن مردم مظلوم سوریه و دخالت در امور داخلی کشور سوریه اشغال و دخالت و غصب و جنایت کردند جواب دندانشکن و نابود کننده ایی به ارتش آمریکا و ترکیه افسار گسیخته بدهد برای همیشه . والسلام و صلوات التماس دعا .
آخرین اخبار