مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان همدان گفت:نخستین بار بیمارستان آتیه همدان مجوز راه اندازی گردشگری سلامت را از وزارت بهداشت دریافت کرد.

دریافت مجوز فعالیت گردشگری سلامت در بیماستان آتیه همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،علیرضا صفری، مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان همدان با بیان اینکه در کشور ۱۷ بیمارستان برای گردشگری سلامت انتخاب شده است، گفت: بیمارستان آتیه همدان از بیمارستان‌هایی است که مجوز راه اندازی گردشگری سلامت را از وزارت بهداشت دریافت کرده است.

او با بیان اینکه بیمارستان آتیه از نظر زیرساخت گردشگری سلامت مشکلی ندارد، افزود: سایت گردشگری بیمارستان آتیه آماده شده و بخش انگلیسی آن فعال است و به دنبال فعال کردن بخش عربی نیز هستیم.

صفری با اشاره به اینکه گردشگری سلامت آورده خوبی برای استان خواهد داشت، بیان کرد: تعرفه گردشگری سلامت ۳ تا ۵ برابر تعرفه خصوصی است که با دلار محاسبه می‌شود و از نظر قانونی مشکلی ندارد که درآمد خوبی برای استان خواهد داشت و از طرفی برای جذب و نگهداشت پزشکان متخصص خوب است.

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان همدان با بیان اینکه ۸۰ درصد بیمارستان آتیه بازسازی شده است، ادامه داد: این بیمارستان در زمینه هتلینگ پایلوت کشور است.

او با اشاره به خدمات پرستاری در بیمارستان آتیه همدان عنوان کرد: خدمات پرستاری بیمارستان آتیه در سال ۸۹ رتبه ۴۶ را داشت که این عدد در سال گذشته به رتبه اول کشور رسید.

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان همدان ضریب استفاده از تخت‌های بیمارستان آتیه استان را ۸۰ درصد اعلام کرد و گفت: در سال‌های گذشته ۵۰ تخت به این بیمارستان اضافه شده است.

صفری در پایان بیان کرد: طی تفاهم نامه‌ای که با دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان منعقد کرده ایم دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی این دانشگاه می‌توانند در بیمارستان آتیه فعالیت کنند.

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان همدان با بیان اینکه ۳۰۰ تخت بیمارستانی فعال در استان وجود دارد، اظهار کرد: استان همدان از نظر نسبت بیمه شدگان به تخت‌های فعال رتبه چهارم کشور را دارد.

او با اشاره به وجود ۷۲۰ هزار بیمه شده تأمین اجتماعی در استان همدان ابراز داشت: از سال ۸۸ به بعد شرایط فیزیکی و تجهیزات و نهضت بازسازی در بیمارستان آتیه صورت گرفت و از سال ۹۲ نگاه ویژه‌ای نسبت به درمان شکل گرفت.

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه پیگیر هستیم جراحی قلب را در بیمارستان آتیه یا غرضی ملایر فعال کنیم، بیان کرد: شرایط سازمان در بحث درمان خوب شده به طوری که تجهیزات‌های تک، سی تی اسکن و MRI در بیمارستان آتیه مستقر شده است.

این مسئول با بیان اینکه از ۷۲ بیمارستان تأمین اجتماعی کشور فقط ۱۴ بیمارستان MRI دارند افزود : استان همدان از نظر عملکرد MRI رتبه ۵ را در کشور دارد و با خریداری  ۱۴ آمبولانس ناوگان آمبولانسی استان هم به روز است .

انتهای پیام/ج

استان همدان از نظر عملکرد MRI رتبه ۵ را در کشور دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.