مدیر درمان تامین اجتماعی همدان گفت: سازمان تامین اجتماعی قول داده طی یک یا دو هفته آینده بدهی ها را پرداخت و مشکلات برطرف شود.

بدهی‌ها بزودی پرداخت می شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، در خصوص موضوع بدهی سازمان تامین اجتماعی به مراکز رادیولوژیست ها وسونوگرافی و نپذیرفتن  دفترچه  خدمات درمانی این سازمان از بیماران  و اینکه  قیمت ها  در این مراکزبشکل آزاد  محاسبه می شود، مدیر درمان تامین اجتماعی اینگونه پاسخ داد.

علیرضا صفری، مدیر درمان تامین اجتماعی همدان با بیان اینکه از طریق دفتر اسناد پزشکی تامین اجتماعی با مراکز دانشگاهی، بیمارستان‌های خصوصی، دانشگاهی، مطب‌ها، آزمایشگاه‌ها و ... قرارداد داریم، افزود: در سطح ملی کمی پرداخت بدهی به طرف قرارداد خصوصاً پاراکلینیک‌ها با تاخیر انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در برخی مراکز پرداختی‌ها شرایط خوبی دارد گفت: شرایط پرداخت بدهی به بیمارستان دانشگاهی با تلاشی که ستاد مرکزی انجام داده، بهتر شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی همدان با اشاره به اینکه 60 درصد عملکرد به سرعت پرداخت می‌شود و مابقی یعنی 40 درصد بدهی با بررسی صورت می‌گیرد افزود: طبق تفاهم‌نامه وزارت بهداشت و رفاه، سازمان تامین اجتماعی به تعهد خود به خوبی عمل می‌کند.

وی با بیان اینکه در بخش خصوصی ماه گذشته یک ماه از طلب داروخانه‌ها پرداخت شد تاکید کرد: تاخیر چندماهه وجود داشت که با پرداخت بدهی خردادماه سال 97 شرایط بهتر شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی همدان با اشاره به اینکه در حوزه رادیولوژیست مشکل عمده وجود دارد و تاخیر در پرداختی داریم ادامه داد: این مشکل کشوری است و تنها به استان همدان مربوط نمی‌شود.

وی با بیان اینکه پیگیری‌های زیادی انجام داده‌ایم و از طریق ستاد در تهران و همکاران از طریق درمان غیرمستقیم تلاش زیادی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: خبرهای خوبی در راه است و طی یک یا دو هفته آینده امیدواریم بدهی خود را پرداخت کنیم و رضایت طرفین قرارداد جلب شود.

صفری با اشاره به اینکه امیدواریم همکاری خوبی با مجموعه سازمان تامین اجتماعی در راستای رفاه حال بیمه‌شدگان صورت گیرد افزود: موضوع بدهی به رادیولوژیست‌ها، آزمایشگاه‌ها و... در استان پیگیری شده و سازمان تامین اجتماعی قول داده طی یک یا دو هفته آینده آنها را پرداخت و مشکلات موجود حل شود.

وی با بیان نگرانی مردم نسبت به عدم پذیرش دفترچه تامین اجتماعی در مراکزی مانند سونوگرافی برای ما نیز وجود دارد گفت: از دو زاویه کار در حال پیگیری است که یکی مربوط به سازمان تامین اجتماعی بوده و دیگری در حوزه بیمارستان آتیه است.

مدیر درمان تامین اجتماعی همدان با تاکید به اینکه در سازمان تامین اجتماعی به شدت موضوع در حال پیگیری است تا پرداخت بدهی‌ها به‌روز صورت گیرد، افزود: امیدواریم حتی زودتر از دو هفته مشکلات مردم حل شود.

وی با اشاره به اینکه درصدد فعال کردن سونوگرافی بیمارستان آتیه همدان هستیم خاطرنشان کرد: با همکاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی در حال جذب رادیولوژیست در این بیمارستان هستیم.

صفری با بیان اینکه قبلاً همکاری رادیولوژیست‌ها با تامین اجتماعی کم بود اما الان شرایطی فراهم شده که بتوانیم آنها را جذب کنیم، افزود: طی چند روز آینده رادیولوژیست بیمارستان آتیه همدان فعال خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم به بیماران سرپایی نیز خدمت ارائه دهیم تا حداقل آنچه در توان است کار صورت گیرد تا بار مشکلات مردم کم شود بیان کرد: اگر این مشکلات حل شود شرایط به وضعیت عادی برمی‌گردد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان ابراز داشت: رادیولوژیست بیمارستان آتیه همدان به صورت پاره‌وقت فعال بود و بیشتر موارد اورژانسی انجام می‌شد اما به دنبال این هستیم به بیماران سرپایی نیز خدماتی ارائه دهیم.

وی با اشاره به اینکه در همه استان‌ها لغو قرارداد با تامین اجتماعی وجود داشته اما به دنبال این هستیم مشکل برطرف شود، افزود: مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی نیز مشخص شود شرایط بهتر خواهد شد.

انتهای پیام/ج

 

 بدهی‌ها بزودی پرداخت می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.