رئیس و کارشناس ارشد پرستاری مدیریت درمان تامین اجتماعی همدان گفت:در راستای روان‌سازی و ارائه خدمات بهتر سیستم (کاردکس الکترونیکی پرستاران) طراحی شده است.

اجرای طرح (کاردکس الکترونیکی پرستاران) سازمان تامین اجتماعی همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،ناصرنوین‌مهر، رئیس و کارشناس ارشد پرستاری مدیریت درمان تامین اجتماعی همدان با بیان اینکه این طرح برای نخستین بار توسط سازمان تامین اجتماعی اجرا شده و هنوز در مراکز درمانی دولتی اجرا نشده است، گفت: چهار استان نیز به عنوان پایلوت این طرح انتخاب شدند که همدان جزو این چهار استان بوده که کار را شروع کرده است.

وی از فعالیت 350 نفر کادر پرستاری و مامایی در مراکز درمانی تامین اجتماعی همدان خبر داد.

نوین‌مهربا اشاره به فعالیت هشت مرکز درمانی شامل دو بیمارستان و 6 مجموعه درمانگاهی فعال تامین اجتماعی در سطح استان افزود: این مراکز شامل دو بیمارستان آتیه در شهر همدان و بیمارستان غرضی ملایر و چهار مرکز درمانگاهی در شهرستان‌های نهاوند، تویسرکان، اسدآباد و رزن است.

وی با اشاره به پتانسیل خوب بخش پرستاری مجموعه این مراکز افزود: 350 کادر پرستاری و مامایی در این مراکز فعال هستند که برای این افراد به صورت منظم در هر سال به صورت مستمر 80 ساعت دوره آموزش رسمی در دو مرکز آتیه و غرضی  برگزار می‌شود.

این مسئول با اشاره به ارزیابی نیروهای پرستاری مراکز تامین اجتماعی استان بیان کرد: افزایش مهارت و توانمندی‌های حرفه‌ای برای ارائه خدمات بهتر از جمله اهداف دوره‌های آموزشی است.

وی با بیان اینکه جذب نیروهای متخصص و لیسانس پرستاری و تشویق  بهیاران دیپلم به ادامه تحصیل برای دوره‌های بالاتر با هدف ارائه خدمات مطلوب‌تر به بیماران از برنامه‌های تامین اجتماعی در مراکز درمانی است .

وی با بیان اینکه در زمینه کار سنجی نیز برای حجم کاری پرستاری نرم افزاری طراحی شده است؛ گفت: این طرح یک سیستم برای کارایی و ارائه خدمات پرستاری است و نقش مهمی را برای خدمات به پرستاران ایفا می‌کند.

کارشناس ارشد پرستاری مدیریت درمان تامین اجتماعی استان همدان در ادامه با اشاره به اینکه در زمینه بازنگری تشکیلات نیروی انسانی امسال این بازنگری در بیمارستان آتیه انجام شده و در بیمارستان غرضی نیز انجام می‌شود بیان کرد: بعد از بازنگری و اعلام کمبود نیروی انسانی به ویژه در حوزه  پرستاری کمبودها مشخص و طبق آن پیگیری‌ها انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در دو مرکز آتیه و غرضی کمبود پرستار را داریم که امیدواریم در سال‌های آینده با جذب نیروهای جدید این مشکل رفع شود.


انتهای پیام/ج

 

 فعالیت 350 کادر پرستاری در مراکز درمانی تامین اجتماعی همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.