مدیر عامل شهرک صنعتی کاویان به ضرورت استاندارد در ماشین آلات و تجهیزات صنعتی تاکید کرد.

استاندارد در صنعت حرف اول را می‌زندوحید تعقیبی مدیر عامل شهرک صنعتی کاویان فریمان در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، با بیان اینکه استاندارد را برای نظم دادن، قاعده‌مند کردن و پیاده کردن قانون بکار می‌بریم، گفت: در ساخت یک محصول نیاز داریم که خصوصیات لازم و ضروری آن را تدوین کرده تا فرآیند تولید را پیاده کنیم.

او ادامه داد: لذا برای تولید آن محصول باید استاندارد‌های موردنظر را استفاده کنیم چراکه این امر فواید متعددی برای تولید کننده در بردارد و مصرف کننده نیز از آن محصول استفاده بهینه می‌کند.

تعقیبی با اشاره به اینکه استاندارد کالا در حقیقت صرفه جویی در مصرف مواد اولیه و انرژی و نیروی کار را در پی دارد، افزود: کاهش ضایعات، اثربخشی کیفیت تولیدات و گسترش صادرات دستاورد استاندارد است.

مدیر عامل شهرک صنعتی کاویان فریمان بیان کرد: محصول دارای استاندارد برای مصرف کننده نیز مرغوبیت کالا، اطمینان به کیفیت و ایمن بودن آن، پرداخت هزینه‌های کمتر و در دسترس بودن محصول را به همراه دارد.

او با اشاره به اینکه به روز بودن استاندارد در کاهش هزینه‌ها نقش بسزایی دارد، افزود: افزایش کیفیت، جلوگیری از هدر رفتن زمان و انرژی، تولید در تیراژ بالاتر و بهره مندی واحد‌های صنعتی‌تولیدی از پتانسیل‌های موجود نیز از دیگرمزایای به روز رسانی استاندارد است.

تعقیبی گفت: استفاده از ماشین آلات قدیمی با استاندارد‌های کهنه ما را از رسیدن به بازار‌های جهانی عقب می‌اندازد و بجای استفاده بهینه از این ماشین آلات، بیشتر مجبوریم هزینه‌های اضافی داشته باشیم.

او کسب توسعه را در گرو استفاده از ماشین آلات استاندارد دانست و افزود: ماشین‌آلات و تجهیزات مستهلک را نمی‌توان به استاندارد‌های روز مجهز کرد، لذا بهتر است در این خصوص از هدر رفت انرژی و هزینه‌های اضافی جلوگیری کرد.

او همچنین با تاکید بر اینکه استفاده از ماشین آلات و محصولات استاندارد در کیفیت و بالا بردن بهبود محیط زیست نیز اثربخش است، ادامه داد: هر ماشین مستهلک به تنهایی قادر به از بین بخش زیادی از محیط زیست ماست.

انتهای پیام//ف. ح



استانداردسازی بهترین مسیر برون رفت از هدررفتن سرمایه و انرژی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.