مدیر کل استاندارد خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی در صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد توانست رتبه نخست را به خود اختصاص دهد.

رتبه اول خراسان رضوی در صدور پروانه علامت استانداردعلیرضا جمیع مدیر کل استاندارد خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: در هیات مدیره جهانی ایزو از ۱۵ کرسی در بین ۱۶۳ کشور یک کرسی را ایران کسب کرده که موفقیت شایانی است.

اوتصریح کرد: ۸۰۰ نفر از کارشناسان ما در ایزو شرکت دارند و بیش از ۱۰۰ استاندارد بین المللی را نوشتیم که این مساله موجب تقویت جایگاه صادراتی محصولات ایرانی در جهان می‌شود.

مدیر کل استاندارد خراسان رضوی گفت: ایران در سه دوره سه ساله عضو شورای بین المللی ایزو بوده است و در یک دوره سه ساله نائب رئیس شورا بوده است.

جمیع افزود: باتوجه به فعالیت گسترده در زمینه عضویت ایران در کمیته‌های فنی بین المللی در پایان سال ۹۷ بیش از ۹۱۶ کمیته کشور عضو شده است.

او تصریح کرد: تاکنون حدود ۳۳۰کمیته فنی متناظر در کشور تاسیس شده که مهم‌ترین فعالیت آن‌ها تدوین استاندار‌های بین المللی است.

مدیر کل استاندارد خراسان رضوی گفت: از امسال در بخش گردشگری تبیین استاندار‌های هتل‌های میراثی در رستوران‌های سنتی به ایران واگذار شده که در نزدیک شدن به ارائه خدمات استاندارد جهانی به گردشگران و رونق صنعت گردشگری درایران موثر است.

جمیع افزود: هم اکنون ۱۰ درصد پروانه‌های کاربرد علامت استاندارد، ۱۱درصد گواهینامه‌های تایید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت و ۱۰ درصد پروانه‌های تایید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت و ۱۰درصد پروانه تایید صلاحیت آزمایشگاه‌های کشور در خراسان رضوی صادر می‌شود.

او تصریح کرد: علی رغم تحریم‌های ظالمانه واحد‌های تولیدی و خدماتی قدم‌های خوبی را برداشته اند.

انتهای پیام//ف. غ



ایران در سه دوره سه ساله عضو شورای بین المللی ایزو بوده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.