مدیرآزمایشگاه کنترل غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : تمام محصولات غذایی، آرایشی و بهداشتی در استان از تولید تا عرضه در آزمایشگاه مورد کنترل قرار می‌گیرند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،مجید محمودی، مدیرآزمایشگاه کنترل غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : تمام محصولات آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی در سطح استان کرمانشاه از تولید تا عرضه به صورت نمونه برداری در آزمایشگاه مورد کنترل قرار می‌گیرند.

او گفت : همچنین وزارت بهداشت طرح کشوری پایش نمونه‌های تولیدی در سطح عرضه را به اجرا در آورده است که محصولات غذایی و آرایشی-بهداشتی در آن مورد پایش قرار می‌گیرند البته طی دو سال اخیر دارو و ملزومات پزشکی نیز به این طرح اضافه شده‌اند.

محمودی با بیان اینکه متولی نظارت بر محصولات کشاورزی، جهاد کشاورزی است، گفت: امسال به عنوان چهارمین سال متوالی طرح پایش باقیمانده فرآورده‌های کشاورزی و باغی اجرا شده است.

او گفت: محصولاتی که از وزارت بهداشت مجوز می‌گیرند، دائما مورد پایش هستند بنابراین مردم با اطمینان خاطر نسبی می‌توانند این محصولات را مصرف کنند در صورتی هم که مشکلی وجود داشته باشد برخورد قاطع انجام خواهد شد.

محمودی گفت: به لحاظ عدم کسب مجوز از وزارت بهداشت و درمان نظارتی بر روی کالا‌های فله‌ای نداریم و این مشکل در خصوص فرآورده‌های سنتی نیز وجود دارد.

او افزود: برچسب سیب سلامت و راهنمای نشانگر بر روی تمام محصولات درج شده همچنین محصولاتی که دارای استاندارد هستند مورد وثوق می‌باشند هر چند ممکن است برخی کالا‌های مجوز دار نیز در مواردی مورد دار باشند که با آن‌ها برخورد خواهد شد.

مدیر آزمایشگاه کنترل غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: آزمایشگاه کرمانشاه یکی از ۶ آزمایشگاه بافت شناسی مطرح در سطح کشور است.

محمودی گفت: بیش از ۹۰ درصد محصولات کشاورزی مورد آزمایش از نظر فلزات سنگین و عدم وجود مواد مضر، سالم هستند .

 

 

انتهای پیام/د

تمام محصولات آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی از تولید تا عرضه در آزمایشگاه مورد کنترل قرار می‌گیرند

 

برچسب ها: اخبارسلامت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.