رئیس سازمان صمت فارس با اشاره به تلاش این سازمان برای رفع موانع و مشکلات صنایع و تولیدکنندگان، تاکید کرد که و این مهم از اقدامات اساسی برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

کاهش اتکا به نفت با رونق صنعت و بهبود وضعیت تولیدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمیدرضا ایزدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، در حاشیه بازدید از واحد‌های تولید کاشی در شهرستان زرقان، گفت: رمز موفقیت کارخانجات کاشی وسرامیک حافظ در دور جدید، توجه به استاندارد‌ها و کیفیت در تولید و موضوع صادارت محصولات این واحد است.

او با بیان اینکه این شرکت در حال حاضر به عنوان یکی از بزرگترین و مجهزترین شرکت‌های تولید کاشی در بازار‌های داخلی و خارجی فعال است، یادآور شد: کارخانه کاشی حافظ پس از مدتی وقفه و پشت سر گذاشتن مشکلات، اکنون به دنبال روزآمد کردن تکنولوژی است تا بتواند محصولی قابل رقابت با انواع خارجی تولید کرده و ضمن جلوگیری از واردات، به صدور کالای غیرنفتی نیز کمک کند.

ایزدی با بیان اینکه این واحد صنعتی برای ۳۷۵ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است، میزان تولید آن را سالانه ۷۰۵ میلیون مترمربع محصول درجه یک اعلام کرد  و گفت:کشور‌های حاشیه خلیج فارس، عراق و افغانستان، بازار‌های هدف خارجی اصلی این شرکت است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: هرچه تعداد واحد‌های صنعتی و میزان تولیدات باکیفت و صادراتی در استان بیشتر باشد، به طور قطع مشکلات کمتری خواهیم داشت، لذا تمام توان خود را برای رفع مشکلات واحد‌های صنعتی بکار خواهیم گرفت و این مهم از اولویت‌های کاری وزارت متبوع و سازمان صمت فارس بوده است.

ایزدی با اشاره به اهمیت رفع موانع تولید و افزایش صادرات غیرنفتی، گفت: صادرات غیر نفتی به خصوص تولید کالا‌های صنعتی و معدنی ضمن ایجاد ارزش افزوده بالا، وضعیت اشتغال را بهبود بخشیده و سبب کسب درآمد‌های ارزی برای تامین نیاز‌های وارداتی در کشور می‌شود و تکیه بر اقتصاد نفتی را کاهش می‌دهد.
انتهای پیام/م

بازدید رئیس سازمان صمت فارس از واحد‌های تولید کاشی در شهرستان زرقان

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.