رئیس گمرک ایران گفت: کمبود نیروی انسانی برای خدمات رسانی در گمرکات مرزی با اعزام نیرو از دیگر گمرکات کشور مرتفع شده است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، مهدی میراشرفی رئیس گمرک ایران شامگاه گذشته  در بازدید از پایانه مرزی شلمچه در جمع خبرنگاران گفت: در سه مرز شلمچه، چذابه و مهران به صورت شبانه روزی و در مرز خسروی به صورت روزانه به زائران اربعین حسینی  در حال خدمت رسانی هستیم.

او با اشاره به اینکه پایانه مرزی شلمچه تنها مرز مجاز تردد اتباع خارجی است، افزود: گمرک تمهیدات خوبی برای این مسئله اندیشیده است.

رئیس گمرک ایران ادامه داد: از سال گذشته تاکنون توانستیم با نصب دستگاه های ایکس ری در چهار مرز شلمچه، چذابه، مهران و خسروی به روند تردد زائران سرعت ببخشیم تا آنها هیچ گونه معطلی نداشته باشند.

میر اشرفی  ادامه داد: در حال حاضر خدمات خوبی در مرزها به زائران حسینی ارائه و همکاران در شیفت های مختلف فعالیت دارند؛ همچنین کمبود نیروی انسانی برای خدمات رسانی در گمرکات مرزی با اعزام نیرو از دیگر گمرکات کشور مرتفع شده تا خدمات رسانی بهتر و مطلوب تری برای زائران حسینی داشته باشیم.

او در خصوص خودروهای اروندی گفت: طی بازدید در سفر قبلی و پس از بررسی موضوع نیمی از این خوردوها ترخیص شد و خودروهای باقی مانده در منطقه آزاد اروند که ترخیص برخی از آنها حجم موتوری بیش از ۲۵۰۰ سی سی دارند و تعدادی کمی از آنها آمریکایی است، با مقررات مغایرت دارند و بخشی دیگر از این خودروها نیز به مصوبه هیئت وزیران نیاز دارند که در حال پیگیری آن .

 رئیس گمرک ایران در خصوص استقرار گیت های منطقه آزاد که هنوز انجام نشده تأکید کرد: اقدامات خوبی انجام شده اما طبق قانون کل مناطق آزاد و ویژه بر اساس استانداردهای لازم باید محصور باشند و گیت های ورود و خروج هم نیازمند تجهیز ابزار کنترلی است که باید انجام شود.

انتهای پیام/ د

رفع کمبود نیروی انسانی برای خدمات رسانی در گمرکات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.