دبیر ستاد اربعین خوزستان گفت: از ابتدای ماه صفر تاکنون یک میلیون و ۱۰۰ هزار زائر اربعین حسینی از گذرگاه‌های شلمچه و جذابه برای شرکت در مراسم اربعین حسینی راهی کشور عراق شدند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، رضا نجاتی دبیر ستاد اربعین خوزستان  شامگاه گذشته در نشست ستاد اربعین حسینی در فرمانداری خرمشهر گفت: از یک میلیون و ۱۰۰ هزار زائر اربعین، ۴۳ هزار زائر اتباع خارجی هستند که  از مرز شلمچه برای زیارت عتبات عالیات به کشور عراق عزیمت کردند.

او بر خدمات رسانی به زائران هنگام بازگشت تاکید کرد و افزود: خدمات به زائران  شامل تغذیه، تامین سوخت خود رو های زائران و سایر امکانات لازم است.

کورش مودت معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر در این نشست با بیان اینکه  خوشبختانه با تلاش نیروهای امنیتی و انتظامی تاکنون مشکل امنیتی برای زائران اربعین حسینی به وجود نیامده  است گفت : مرز شلمچه مرز بین المللی است و با همکاری تمام ارگانها ی مختلف تردد زائران اربعین حسینی به سلامتی کامل انجام شده است.

او از پارک شدن ۲۷ هزار خودرو در پارکینگ شلمچه خبر داد و افزود: در سال گذشته ۱۶  هزار خودرو زائر در پارکینگ شلمچه پارک شدند.

فرماندار ویژه خرمشهر در ادامه گفت : به منظور انتقال زائران اربعین حسینی به عراق ۲۲۰ دستگاه اتوبوس و کامیون به خاک عراق ارسال شد.

مودت  در ادامه از  افت فشار آب در شبکه توزیع آب آشامیدنی شلمچه انتقاد کرد و افزود:در سال آینده باید خط جدید مختص شلمچه احداث شود.

شلمچه در ۱۵ کیلومتری خرمشهر و چذابه در ۱۱۰ کیلومتری غرب اهواز ۲ گذرگاه زائران اربعین حسینی در استان خوزستان می باشند.

انتهای پیام/ د

عبور زوار اربعین حسینی از مرزهای خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.