معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان در قزوین گفت: بیش از چهار هزار و ۶۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان گفت: بیش از چهار هزار و ۶۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور فعال شده اند و زمینه اشتغال ۳۰۰ هزار نفر را در کشور فراهم کرده اند.

ستاری افزود: مهمترین رسالت شرکت‌های دانش بنیان در این شرایط تولید اقلام تحریمی است که خوشبختانه اتفاقات خوبی در این زمینه رخ داده که شاید یک سال زمان بخواهد تا به نتیجه برسد.

او اضافه کرد: نسل جوانی که در شرکت‌های دانش بنیان کار می‌کنند زمینه ساز اتفاقاتی مهمی در عرصه فناوری هستند.

ستاری بیان کرد: در حوزه‌های دارویی، تجهیزات پزشکی، فولاد سازی، خودرو سازی، غذا و حوزه‌هایی که صنعت مشکل دارد ورود کرده ایم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان بیان کرد: اکثر شرکت‌هایی که بازدید می‌کنم از وضعیت خوبی برخوردارند، ولی کافی نیست.

ستاری گفت: اخیرا مصوبه‌ای گرفتیم تا سقف ۵۰ میلیارد تومان واحد‌ها می‌توانند ترک تشریفات مناقصه بدهند در نمونه‌های اول تولیدی تا ما بتوانیم شرکتهارا وارد این حوزه کنیم.

او در مورد کمک به بازاریابی محصولات دانش بنیان هم گفت: بخشی از بازاریابی در حوزه دولتی است که پیگیری می‌کنیم و یک هم بخش مردم است و واردات باید محدود تا این تولیدات حمایت شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه باید سرمایه گذاری خطر پذیر در کشور توسعه پیدا کند، افزود: پارسال ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان پرداخت شد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان یادآور شد: امسال ۲۴ هزار میلیارد تومان به شرکت‌های دانش بنیان تسهیلات داده می‌شود.

ستاری گفت: ابن تسهیلات در تامین نیاز‌های سرمایه در گردش و تولید شرکت‌های دانش بنیان تاثیر گذار است البته این تسهیلات جدا از اعتباراتی است که از سوی صندوق شکوفایی داده می‌شود.

منبع : مهر

انتهای پیام/ک

 زمینه اشتغال ۳۰۰ هزار نفر با فعالیت شرکت های دانش بنیان فراهم شده است 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار