مدیر جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت : پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری ۱۴ هزار هکتار از اراضی زراعی این شهرستان زیر کشت نخود پاییزه برود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،شهرام آشتاب مدیر جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت : قرار گرفتن کشت حبوبات در تناوب زراعی به ویژه پس از کشت گندم یک ضرورت است؛ لذا افزایش و حفظ سطح زیر کشت حبوبات در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه قرار دارد.

او گفت : پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری 14 هزار هکتار از اراضی زراعی این شهرستان زیر کشت نخود پاییزه برود و از این سطح بیش از 16 هزار و 800 تن نخود برداشت شود.

او با اشاره به اینکه بیش از یک‌سوم تولیدات کشاورزی استان مربوط به شهرستان کرمانشاه است، افزود: بخش کشاورزی شهرستان کرمانشاه به لحاظ ظرفیت گسترده‌ای که دارد، دارای اهمیت زیادی بوده و این موضوع موجب شده که این شهرستان از قطب‌های مهم کشاورزی استان محسوب و سهم به‌سزایی در تولید محصولات کشاورزی داشته باشد.

آشتاب گفت: در راستای اجرای سیاست‌های سازمان جهاد کشاورزی در راستای اجرای روش‌هایی که هزینه‌های کشت سنتی نخود را کاهش داده و درآمد حاصل از این محصول را بالا ببرد، اقدامات مطلوبی صورت گرفته است.

او گفت: با تلاش همکاران، امسال عملیات کاشت اغلب مزارع نخود پاییزه به صورت کاملا مکانیزه و با استفاده از دستگاه‌های بذرکار صورت خواهد گرفت که این اقدام موجب کاهش هزینه‌های کارگری و افزایش قابل توجه عملکرد محصول و در نهایت افزایش درآمد خواهد شد .

 

 

انتهای پیام/د

قرار گرفتن کشت حبوبات در تناوب زراعی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.