آیت الله اعرافی گفت:حوزه علمیه آماده است برای تربیت روحانیون مورد نیاز ارتش در رشته‌های تخصصی با این سازمان همکاری کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور صبح امروز در دیدار رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با قدردانی از قدرت بازدارندگی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: حوزه علمیه آماده است برای تربیت روحانیون مورد نیاز ارتش در رشته‌های تخصصی، تحقیق و پژوهش مرتبط با نیرو‌های مسلح، برگزاری دوره‌های کاربردی و مهارتی، اعزام مبلغ و ارتقای تحصیلی روحانیون با این سازمان همکاری کند.

مدیر حوزه‌های علمیه با تشریح جهت گیری انقلاب اسلامی برای تغییر معادلات جهانی افزود: این معادلات در زمینه‌های فکری و معرفتی، علمی و فناوری، اقتصادی، سیاسی و نظامی و امنیتی است که ارتش و نیرو‌های مسلح نقش موثری در تغییر معادلات نظامی و امنیتی دارند.

او افزود: روح بیانیه گام دوم انقلاب نیز در همین جهت است و نیرو‌های مسلح جایگاهی رفیع در این زمینه دارند.

آیت الله اعرافی با تصریح بر اینکه جمهوری اسلامی با نگاه تمدنی خود میخواهد این معادلات را با منطق و عقلانیت و شجاعت و اقتدار تغییر دهد گفت: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش مهمترین وظیفه اش در این خصوص آن است که با استفاده از مولفه قدرت و اقتدار ارتش در جهت اصلاح گفتمان‌های رایج جهان و تولید افکار منطبق با اخلاق و تربیت گام بردارد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور از طراحی‌های جدید حوزه علمیه برای آمایش حوزه خبر داد و گفت: در این طراحی‌ها ۴۰ وظیفه اصلی برای حوزه و سایر نهاد‌ها مشخص شده است که یکی از آن‌ها مرتبط با نیرو‌های مسلح است از اینرو حوزه آمادگی امضای توافق نامه با ارتش و سایر نهاد‌ها را دارد.

حجت الاسلام عباس محمد حسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی هم از چهلمین سالگرد تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش سخن گفت و افزود: این سازمان امروز به علت حرکت‌های نظام‌مند و هوشمند جایگاه ارزشمندی نزد ارتشیان و مردم دارد.

حجت الاسلام حسنی از طراحی ۱۶ برنامه فرهنگی برای مخاطبان متنوع در ارتش خبر داد و گفت: این طرح‌ها در همه یگان‌ها و به منظور ارتقای سطح فرهنگی و دینی ارتشیان اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/ح

آمادگی همکاری حوزه علمیه با سازمان عقیدتی سیاسی ارتش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار