نیروهای ارتش سوریه در راستای عملیات دفاع از کشورشان وارد شهرک «عین عیسی» شدند.

اهتزاز پرچم سوریه بر فراز «قامشلی» و «حسکه»/ نیروهای سوری وارد «عین عیسی» شدندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، تلویزیون سوریه اعلام کرد پرچم این کشور بر فراز ساختمان‌های دولتی و مدارس در شهر «قامشلی» و «حسکه» که در کنترل کُرد‌ها بود، برافراشته شد.

همچنین شبکه الاخباریه سوریه تصاویری از خوشحالی ساکنان شمال سوریه همزمان با ورود نیرو‌های ارتش این کشور به مناطق کُردنشین در مرز مشترک با ترکیه پخش کرد. خبرنگار الاخباریه با نشان دادن شهرک عین عیسی گفت این شهرک در روز‌های گذشته هدف حملات ارتش ترکیه قرار داشت و هم اکنون نیرو‌های ارتش سوریه وارد آن شده‌اند تا بگویند که از وجب به وجب خاک کشور دفاع و حفاظت می‌کنند.

یک شهروند کُرد با در دست داشتن تصویر بشار اسد و نشان دادن آن گفت: ما ارتش سوریه را دوست داریم و از خدا می‌خواهیم که آنها را کمک کند امنیت و ثبات را در مناطق ما فراهم کنند. خبرنگار در ادامه، نیرو‌های ارتش سوریه را نشان داد که با خودرو‌های نظامی و تسلیحات میان خوشحالی مردم کرد وارد عین عیسی می‌شوند. عین عیسی در ۵۵ کیلومتری شهر رقه قرار دارد.

بیشتر بخوانید: استقبال گسترده مردم الحسکه از حضور نظامیان ارتش سوريه در شمال اين کشور + تصاویر

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از یک مسئول آمریکایی گزارش داد: نمایندگی دیپلماتیک آمریکا، شمال شرق سوریه را ترک کرد.

امروز همچنین یگان‌های ارتش سوریه وارد شهر الطبقه در حومه الرقه شدند و هم اکنون به سمت شمال کشور در حرکت هستند.

شب گذشته نیز ارتش سوریه به منظور مقابله با تهاجم نظامی ترکیه، وارد شهر منبج در شمال شرق سوریه شد.

همچنین الجزیره اعلام کرد ارتش ترکیه همراه گروه‌های مخالف مسلح سوری، روستای حمام الترکمان را در شمال الرقه تصرف کردند. ارتش ترکیه و گروه‌های مخالف مسلح سوری هم اکنون در حال انتقال تجهیزات نظامی گسترده به اطراف منطقه منبج هستند.

ترکیه اخیرا با طرح ادعای «مبارزه با تروریسم»، عملیات تجاوزکارانه خود را شمال شرق سوریه آغاز کرده است. این  در حالی است که سوریه این اقدام آنکارا را محکوم کرده و آن را نقض حاکمیت خود خوانده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار