وزیر خارجه فرانسه از اتحادیه اروپا خواست تحریم‌های تسلیحاتی علیه ترکیه را به دنبال حمله این کشور به سوریه اعمال کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه امروز دوشنبه ضمن محکوم کردن حمله نظامی ترکیه به حاکمیت ارضی سوریه، از اتحادیه اروپا خواست حمله نظامی آنکارا به سوریه را محکوم کند و تحریم‌های تسلیحاتی علیه ترکیه اعمال شود.

او پیش از دیدار با همتایان اروپایی خود در لوکزامبورگ گفت: «این حمله باعث ایجاد یک بحران بشری جدی می‌شود.»

وزیر خارجه فرانسه همچنین اظهار داشت اتحادیه اروپا باید درخواست کند تا مذاکرات ائتلاف (به اصطلاح) ضد داعش با واشنگتن برگزار شود.

پیشتر اعلام شد در پی حمله نظامی ترکیه به سوریه، پاریس و برلین فروش سلاح به آنکارا را محدود کرده اند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پیش از این گفته بود با کنگره همکاری می‌کند تا تحریم‌های قدرتمندی را علیه آنکارا اعمال کند. اتحادیه عرب نیز چندی پیش با کاربرد لفظ «یورش»، اقدام ترکیه علیه سوریه را محکوم کرد.

با این حال، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور، گفت این حمله را متوقف نمی‌کند، و تأکید کرد تا زمانی که مرز ترکیه از شبه نظامیان پاک نشود، به حملات ادامه خواهد داد.

ترکیه چهارشنبه هفته گذشته عملیات نظامی خود با عنوان «چشمه صلح» را با ادعای پایان دادن به حضور تروریست‌ها در نزدیکی مرز‌های کشورش در شمال خاک سوریه آغاز کرد. این اقدام غیرقانونی که نقض حاکمیت کشور سوریه است از سوی شماری از کشور‌ها محکوم شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار