معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: قیمت گوشت مرغ، تخم‌مرغ و لاشه گوسفندی در خراسان رضوی نسبت به متوسط قیمت کشوری این اقلام پایین‌تر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رسولیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در  نشست ستاد تنظیم بازار خراسان رضوی گفت: امروز قیمت هشت قلم کالا در بازار این استان ۱۴.۱ درصد افزایش یافته و قیمت ۱۸ قلم کالا نیز هیچگونه تغییری نداشته است.

او تصریح کرد: هم‌اینک قیمت گوشت مرغ، تخم‌مرغ و لاشه گوسفندی نیز در خراسان رضوی نسبت به متوسط قیمت کشوری این اقلام پایین‌تر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: نرخ خرید و فروش برنج پاکستانی به دلیل افزایش تقاضا در این استان در مقایسه با متوسط قیمت کشوری آن در هر کیلوگرم حدود هزار تومان بیشتر است.
 
رسولیان افزود: براین اساس کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی مقرر کرد مجوز دریافت و توزیع انواع برنج پاکستانی که در انبار گمرک موجود است گرفته شود، و برنج‌هایی که از محل احتکار کالا توقیف شده نیز گردآوری و در سطح بازار خراسان رضوی توزیع می‌شود.

او تصریح کرد: همچنین هزار و ۳۰۰ تن برنج پاکستانی با نرخ ستاد تنظیم بازار به زودی وارد شبکه توزیع خراسان رضوی می‌شود تا قیمت آن برای عرضه به مصرف‌کنندگان کاهش یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: انواع برنج هندی نیز با قیمت هر کیلوگرم حدود ۶۰ هزار ریال به میزان کافی در خراسان رضوی موجود و آماده توزیع در سطح بازار است.
 
رسولیان با اشاره به وضعیت تامین کالا‌های مورد نیاز در ایام اربعین و دهه آخر ماه صفر، افزود: به منظور کمک به هیات‌های مذهبی و موکب‌ها در دهه پایانی ماه صفر همه اقلام مورد نیاز آن‌ها نظیر برنج، شکر و گوشت با قیمت مصوب کارگروه استانی تنظیم بازار موجود است، و هیات‌داران و موکب‌داران می‌توانند با مراجعه به نهاد‌های ذیربط این اقلام را دریافت نمایند.

او تصریح کرد: با هدف جلوگیری از کاهش قیمت گوجه‌فرنگی و کمک به کشاورزان تا دیروز ۲۱ مهر ماه، ۳۱ هزار تن گوجه‌فرنگی از سه واحد تولیدی در خراسان رضوی خریداری شده است که خرید این محصول تا زمان رسیدن قیمت آن به حد معقول ادامه خواهد یافت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: همچنین از ابتدای امسال تاکنون ۹۳ هزار تن نهاده دامی در سطح خراسان رضوی توزیع شده که در مقایسه با ۳۰ هزار تن نهاده دامی توزیع شده طی مدت مشابه پارسال، افزایش قابل ملاحظه‌ای دارد.

رسولیان افزود: هم‌اینک تمامی انبار‌های دولتی و حتی انبار‌های بخش خصوصی فعال در خراسان رضوی پر از نهاده‌های دامی مورد نیاز هستند و برهمین اساس پیرامون تامین چنین اقلامی هیچگونه مشکلی در استان وجود ندارد.

او ادامه داد: مقادیری حبوبات به ویژه عدس نیز با قیمت مصوب در اختیار کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی قرار دارد که در اختیار نهاد‌های حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی قرار می‌گیرد.


انتهای پیام //م.ک
 
 

کاهش ۱۱ درصدی پروتئین در خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.