حسینیان گفت: بیش از ۷۰۰ وسیله نقیله از ایران برای جابه‌جایی زائران به عراق رفته است.

////به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، میرمسعود حسینیان سرکنسول ایران در کربلا درباره وضعیت اربعین امسال گفت: امسال علی رغم تمامی توطئه‌هایی که دشمنان علیه شیعیان و مسلمانان و به خصوص برای ایجاد تفرقه بین دو ملت ایران و عراق کردند، شاهد راهپیمایی شکوهمند و ارزشمندی هستیم. اکنون فشار و ازدحام جمعیت و نبود امکانات در عراق از مشکلات اساسی است، پیشنهاد ما به زائرانی که اکنون می ‌خواهند حرکت کنند این است که در روز‌های آینده شاهد موج سنگینی در کربلا هستیم.

سرکنسول ایران در کربلا ادامه داد:  زائران مدیریت زمان داشته باشند تا در حمل و نقل به مشکل بر نخورند. همچنین علاوه بر کنسولگری، در کتابخانه مرکزی کربلا در میدان مرکزی شهر نمایندگی را تشکیل دادیم تا به مشکلات مردم رسیدگی شود؛ اکثرا مشکلات زائران گم شدن افراد، مفقود شدن مدارک و پول است که اگر دقت و مراقبت بیشتری کنند، این مشکلات پیش نخواهد آمد؛ افزون بر این زائران توجه داشته باشند که امنیت شخصی و رعایت بهداشت را کنند و با توجه به گرمی هوا در زمان‌هایی خنکی هوا حرکت کنند.

او درباره میزان افراد فوتی در چند روز اخیر گفت: متاسفانه در چند روز گذشته حدود ۴۶ نفر فوتی داشتیم، قریب به ۳۰ نفر به دلیل ایست قلبی و مشکلات طبیعی فوت کردند و متاسفانه مابقی به خاطر حوادث رانندگی فوت شدند؛ بنابراین افراد سعی کنند حدالمقدور از آوردن کهنسالان خودداری کنند.

حسینیان در پایان گفت: با وجود تلاش‌ها و اقداماتی انجام شده، اما متاسفانه امکانات جوابگوی این جمعیت سنگین نیست، اکنون بیش از  ۷۰۰ وسیله نقیله از ایران به کمک طرف عراقی آمده تا به جابه‌جایی زائران کمک کنند، البته با توجه به نبود زیرساخت لازم در جاده‌های عراق و عرض کم مسیرها، حضور بیش از حد خودرو‌ها مشکل آفرین است.


بیشتر بخوانید: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در اربعین چه خدماتی ارائه می دهد؟


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار