دبیر ستاد اربعین سازمان موقوفات و امور خیریه کشور گفت: این سازمان پذیرای بیش از ۵ میلیون زائر بوده است.

خدمات سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از دهم تا ۲۵ صفر ارائه می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا عادل دبیر ستاد اربعین حسینی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور درباره خدمات‌رسانی  این سازمان در ایام اربعین، گفت: سازمان اوقاف، امانت دار موقوفاتی است که واقفین خیر اندیش آن‌ها را وقف کردند و بسیاری از این موقافات هم در خصوص سیدالشهدا (ع) است، با توجه به اینکه جمعیت زیادی از هموطنان ما هم جزو زائران سیدالشهدا (ع) هستند، برنامه‌های خدمت رسانی از محل عواید موقوفات مربوط به سیدالشهدا (ع) را در دستور کار خودش داشته است.

عادل ادامه داد: سازمان اوقاف در مجموع بیش از ۱۰۰ موکب در داخل و در کشور عراق برپا کرده است، این مواکب در ۱۰ محور به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند. همچنین در محور سیستان روزانه حدودا ۶ هزار زائرار  با شرایط خستگی قابل توجهی وارد کشور می‌شوند؛ در مرز میرجاوه حسینیه و زائرسرایی ۲۴ ساعته‌ای سازمان اوقاف تهیه کرده، که زائران پاکستانی در آنجا پذیرایی می‌شوند؛افزون بر ان امکانات سرویس بهداشتی و حمام در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

دبیر ستاد اربعین سازمان موقوفات ادامه داد: در مرز‌های چهارگانه در شلمچه، چذابه، مهران و خسروی مواکب متعددی مشغول خدمت رسانی به زوار هستند،  این خدمات در ابعاد اسکان، پذیرایی، تغذیه و همچنین برنامه‌های فرهنگی برای زائران است. افزون بر این  باتوحه به حجم قابل توجهی زائران در راهپیمایی اربعین امسال،  سعی شد تا زائران از امکانات غذای گرم، آب خنک و دیگر خدمات استفاده کنند و در محور‌های پنجگانه در عراق، یعنی در سامرا، کاظمین، کربلا، نجف  مواکب متعددی وجود دارد که به زوار خدمت رسانی می‌کنند.

او  با بیان اینکه سازمان اوقاف در مجموع این مواکب حدود ۱۳۰ هزار پرس غذا توزیع می‌کند؛ گفت: بیش از ۳۰۰ هزار بسته‌ میان وعده و آب در میان زائران توزیع می‌شود و روزانه حدود ۳۰ هزار نفر را در مواکب مان اسکان می‌دهد؛ همچنین از دهم تا ۲۵ صفر خدمات را ارائه می‌دهیم که در این مدت بیش از ۵ میلیون پذیرایی از زائران انجام می‌شود و بیش از ۳۰۰ هزار اسکان به زائران ارائه می‌دهیم؛ افزون بر این تا پنج روز پس از اربعین در مرز‌ها و در کربلا و نجف تا سه روز پس از اربعین، خدمت رسانی‌ها را ادامه خواهد داشت.


بیشتر بخوانید: ثبت نام بیش از ۳ میلیون نفر در سامانه سماح/ مرز‌های خوزستان و خسروی اولویت زائران برای ورد به کشور باشد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار