سناتور ایالت «ورمونت» ضمن انتقاد از سیاست خارجی دونالد ترامپ، او را دروغگو توصیف کرد.

سندرز: تفاوت من و ترامپ در این است که او دروغگوست و من نیستمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی پولیتیکو، برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت و نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا پیشتر متعهد شده بود که به «جنگ‌های بی پایان» خاتمه می‌دهد این در حالی است که او روز گذشته ضمن انتقاد از سیاست خارجی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، تصمیم او مبنی بر خروج نیرو‌های نظامی آمریکایی از سوریه را محکوم و ترامپ را دروغگو توصیف کرد.

او با حضور در شبکه‌ ای بی سی نیوز گفت: تفاوت بین من و ترامپ در این است که او دروغ می‌گوید، ولی من نمی‌گویم. شما نباید با یک توئیت و گفت‌وگو با اردوغان --رئیس‌جمهور ترکیه-- به یک متحدی که ۱۱ هزار نیروی خود را در مبارزه با تروریسم از دست داده، پشت کنید.

یک هفته پیش، ترامپ پس از تماس با اردوغان، به طور ناگهانی اعلام کرد که نیرو‌های آمریکایی را از شمال شرقی سوریه خارج خواهد کرد. قانونگذاران برجسته آمریکایی در هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه، علناً مخالفت خود را با این تصمیم اعلام کردند. چرا که این تصمیم به ترکیه اجازه می‌دهد به نیرو‌های کُرد تحت حمایت آمریکا حمله کند.

سندرز تصمیم دولت این کشور درباره عقب‌نشینی از شمال سوریه را «کاملا غیرمسئولانه» خواند.

ترکیه چهارشنبه هفته گذشته عملیات نظامی خود با عنوان «چشمه صلح» را با ادعای پایان دادن به حضور تروریست‌ها در نزدیکی مرز‌های کشورش در شمال خاک سوریه آغاز کرد. این اقدام غیرقانونی که نقض حاکمیت کشور سوریه است از سوی شماری از کشور‌ها محکوم شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار