معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد مازندران گفت: همه خدمات و کالایی که مشمول قانون استاندارد اجباری باشند، نظارت می‌شوند.

خدیجه شهمیرزادی معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه استاندارد به معانی چهارچوب و نظم و قاعده است، گفت: همه خدمات و کالایی که مردم از آن استفاده می‌کنند، چنانچه مشمول قانون استاندارد اجباری باشند نظارت می‌کنیم تا از ویژگی‌های استاندارد برخوردار باشد.

او افزود: بعضی از استاندارد‌ها از استاندارد‌های بین المللی تبعیت می‌کنند و بعضی از استاندارد‌ها بر اساس دستورالعمل‌های هر کشور است.

شهمیرزادی گفت: از مردم می‌خواهیم هنگام خرید به علامت استاندارد توجه کنند و کد ۱۰ رقمی که زیر علامت استاندارد وجود دارد را حتما به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند.

معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد مازندران از مردم خواست کالا‌هایی که از علامت استاندارد برخوردار هستند را خریداری کنند.

او افزود: توجه به استاندارد‌ها هم به نفع تولید کننده و هم به نفع خریدار است و کالایی که علامت استاندارد دارد، یک کالای مرغوب و با کیفیت است.

شهمیرزادی گفت: ۱۴۵ پروانه کاربرد و مجوز علامت استاندارد پارسال در کمیته علائم و کنترل کالا، برای فرآورده‌های واحد‌های تولیدی استان صادر شده است.

معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد مازندران افزود: پروانه‌های صادر شده در زمینه صنایع غذایی ۵۰ درصد، صنعت ساختمان ۱۰ درصد، صنایع شیمیایی ۱۵ درصد، بسته بندی سلولزی ۱۰ درصد و هم صنعت برق و مکانیک ۱۵ درصد بوده است.

او گفت: با توجه به پیشرفت روزافزون تکنولوژی و لزوم کنترل‌های لازم در تولید فرآورده‌ها و خدمات قابل ارائه به مصرف کنندگان طی دهه‌های اخیر و ضروت کیفی محصولات داخلی، لزوم اجرای استاندارد‌ها در موارد متعدد بیش از گذشته نمایان شده است.

انتهای پیام/ س

نظارت بر کالا‌های دارای استاندارد در مازندران

برچسب ها: استاندارد ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.