دبیر کل خانه پرستار ایران گفت: بر اساس دستور العمل وزارت بهداشت هرگونه پذیرش دانشجو در قالب دوره های کمک پرستاری ممنوع است.

ممنوعیت پذیرش دانشجو در قالب دوره هی کمک پرستاری/محمد شریفی مقدم دبیر کل خانه پرستار ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  اظهار کرد: بر اساس آخرین بخشنامه معاونت آموزشی وزارت بهداشت تا اطلاع ثانوی برگزاری هر گونه کلاس و پذیرش دانشجو در رشته کمک پرستاری ممنوع است و اگر موسسه یا دانشگاهی اقدام به انجام این دوره‌ها کند کار غیر قانونی و تخلف انجام داده است.

او ادامه داد: در حال حاضر جذب دانشجو در رشته کمک بهیاری کنسل شده است و دانشجویان پرستاری نگران پذیرش این رشته یعنی کمک بهیاری نباشند.

شریفی مقدم با اشاره به اینکه کمک بهیاری رده‌اش پایین‌تر از کمک پرستاری است تاکید کرد: امروزه کار‌های اولیه بیماران در بیمارستان‌ها به وسیله کمک بهیاران انجام می‌شود که این افراد  دوره‌های ۵ ماهه را قبل آغاز فعالیتشان در مراکز درمانی آموزش می‌بینند.

دبیر کل خانه پرستار ایران بیان کرد: امروزه به دلیل آنکه دوره آموزشی ۵ ماهه برای رشته کمک بهیاری مناسب نبوده آموزش این رشته به مدت ۱ سال به متقاضیان داده می‌شود.
 

بیشتر بخوانید: کمبود ۱۵۰ هزار پرستار در کشور
او گفت: دوره ۱ ساله برای متقاضیان کار در رشته کمک پرستاری به این افراد آموزش‌های لازم را در زمینه مراقبت از بیماران داده می‌َشود.

انتهای پیام/

آخرین جزئیات از ممنوعیت پذیرش دوره های کمک پرستاری در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.