معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن اصفهان گفت:۵۷۴ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در قالب تعمیر و بازسازی و بهسازی مسکن روستائی پرداخت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،محسن قوی بیان معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به پرداخت تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی اظهار داشت: سهم استان اصفهان از این طرح طی سال‌های ۱۳۸۴ تاکنون ۸۶ هزار و ۹۳۴ فقره تسهیلات بوده که در حال حاضر تعداد ۵۴ هزار و ۸۴۴ فقره به پایان کار منجر شده است.

او افزود: در سال گذشته سهمیه تخصیصی استان اصفهان ۱۰ هزار و ۵۰۰ فقره بوده که از این سهم ۴۵۳۵ فقره با سقف فردی ۴۰۰ میلیون ریال ابلاغ شده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: در این راستا ۵۷۴ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در قالب تعمیر و بازسازی و بهسازی مسکن روستائی پرداخت خواهد شد، همچنین ۲۶۰ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض برای کمک به تعمیر و احداث واحد‌های آسیب دیده در حوادث فروردین سال ۹۸ پرداخت خواهد شد.

او تصریح کرد: احداث و تعمیر حدود ۱۴ هزار واحد مسکونی با کمک تسهیلات بانکی و کمک‌های بلاعوض و کمک‌های جنبی نیز در سال جاری انجام شده است.

قوی‌بیان ادامه داد: از دیگر دستاورد‌های بنیاد مسکن استان اصفهان در سال ۹۸ حضور در بازسازی شهرستان پلدختر استان لرستان در قالب ستاد معین جهت بازسازی حدود ۳ هزار و ۶۴۸ واحد مسکونی روستایی و شهری است.

او با اشاره به آمار حوادث استان اصفهان، اظهار داشت: برای ۵ هزار و ۷۲۷ واحد آسیب دیده ثبت شده در سامانه پایش، تسهیلات ۳ هزار و ۳۲۰ واحد در قالب ۲۰۸۰ واحد احداثی و ۱۲۴۰ واحد تعمیری تامین اعتبار شده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: بیش از ۹۵ درصد بازسازی در سر پل ذهاب استان کرمانشاه که شامل حدود ۱۲ هزار واحد تعمیری و نزدیک به ۳ هزار و ۲۰۰ واحد احداثی و مقاوم سازی بوده پایان یافته و تعداد ۳۵۳ نفر ناظر نظام فنی روستایی و ۴۸ دفتر خدمات فنی به متقاضیان خدمات ارائه می‌دهند.

او افزود: ۱۰۲ خانوار روستایی در استان اصفهان دارای حداقل دو عضو معلول هستند که به بانک برای دریافت تسهیلات معرفی شدند.

قوی‌بیان با بیان اینکه تسهیلات ویژه بهسازی جهت هر خانوار ۱۸۰ میلیون ریال است، گفت: همچنین کمک بلاعوض از طریق بنیاد مستضعفان ۱۰۰ میلیون ریال، سازمان بهزیستی مبلغ ۶۰ میلیون ریال و حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) مبلغ ۲۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به این متقاضیان داده می‌شود.

انتهای پیام/م

 

پرداخت تسهیلات برای تعمیر وبازسازی مسکن روستایی

برچسب ها: مسکن ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.