ستاد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان کار احداث و تعمیر ۴۵۰۰ واحد مسکونی در پلدختر و ۱۲ روستای آن را به پایان رساند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن قوی‌بیان معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان با اشاره به سیل استان لرستان و اقداماتی که در راستای احداث و تعمیر منازل انجام شد، اظهار داشت: به محض وقوع سیل در روز دوازدهم فروردین سال جاری ستاد معین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان به اتفاق مدیرکل در لرستان حضور یافتند.

وی افزود: در روز‌های اولیه ۱۳۵ دستگاه ماشین سنگین و ۴۰ نفر از همکاران اداری و فنی بنیاد مسکن اصفهان اقدام به گل‌روبی، لایروبی و تمیز کردن مسیر‌ها و منازل کردند و سپس ارزیابی واحد‌های خسارت دیده پل دختر و ۱۲ روستای آن شهرستان انجام شد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه ستاد بنیاد مسکن استان در پل‌دختر مستقر است، گفت: ۳۵ نفر همکار و ۷۰ دستگاه ماشین آلات در حال خدمت‌رسانی در این شهرستان سیل‌زده هستند.

وی تصریح کرد: ستاد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان احداث و تعمیر ۴۵۰۰ واحد مسکونی در پل‌دختر و ۱۲ روستای آن شهرستان را به عهده گرفته است.

قوی‌بیان ادامه داد: احداث ۵۰۰ واحد و ۲۳۰۰ واحد تعمیری شهرستان پل‌دختر و ۵۰۰ واحد احداثی و ۸۵۰ واحد تعمیری روستا‌ها از جمله اقدامات بنیاد مسکن اصفهان در لرستان است.

وی با اشاره به همکاری سازمان‌های دیگر در پشتیبانی مردم سیل زده، اظهار داشت: به غیر از بنیاد مسکن، شهرداری با ارسال ماشین‌های مختلف از جمله ماشین‌های آتش‌نشانی برای شستشوی خیابان‌ها، ماشین‌های حمل آب، ماشین‌های جارو خدمت کرد و همچنین شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با ارسال ۴ تانکر آب اکنون هم در روستایی به نام چاله که زیر آب است با ۳ دستگاه ماشین در حال خدمت‌رسانی هستند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان افزود: مدیریت بحران استان اصفهان، استاندار و معاونت عمرانی نیز در جلب حمایت‌ها بسیار تلاش کردند، همچنین تعاونی کامیونداران برای حمل مصالح با قیمت مناسب و ارزان‌تر کمک بسیاری کردند، اداره صنعت، معدن و تجارت نیز با برگزاری جلساتی با صنایع و تولید کنندگان مصالح، وسایل فلزی، در، پنجره، تیرچه و سیمان را با قیمت مناسب در اختیار بنیاد مسکن اصفهان برای تعمیر و بازسازی منازل تخریب شده ناشی از سیل استان اصفهان و لرستان گذاشتند.

وی خاطرنشان کرد: زمین برای افرادی که خانه‌هایشان در بستر رودخانه در شهر و روستا بود، خریداری شده و در مرحله کار‌های مطالعاتی است که به محض اتمام، کلید ساخت و تعمیر آن‌ها زده خواهد شد، زمین برای روستاییان نیز در حال خریداری است.

انتهای پیام/م

 

اقدامات بنیاد مسکن استان اصفهان برای بازسازی خانه های پلدختر

برچسب ها: بنیاد مسکن ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.