دستگاه‌های TVM در ایستگاه های قطار شهری امکان خرید بلیط تک سفره را فراهم کردند.

خرید بلیط تک سفره با دستگاه‌های TVM

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدجواد رجائیان مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: با توجه به عدم استفاده برخی شهروندان و زائران از من‌کارت، در ابتدا امکان تهیه بلیت تک‌سفره فراهم شد؛ به نحوی که شهروندان برای خرید بلیت تک‌سفره از طریق چندین باجه و یا واحد‌های تجاری مستقر در داخل فضا‌های ایستگاه‌های قطارشهری به تعداد محدود، اقدام می‌کردند؛ اما با تمهیداتی که در نظر گرفته شده، از این پس شهروندان می‌توانند با استفاده از کارت بانکی خود، نسبت به خرید بلیت تک‌سفره QR از طریق دستگاه‌های TVM مستقر در کلیه ایستگاه‌های قطارشهری اقدام نمایند.

او تصریح کرد: در حال حاضر این امکان در ۲۵ ایستگاه قطارشهری شامل ۱۹ ایستگاه خط یک (غدیر، پروین اعتصامی، ۱۷ شهریور، بسیج، امام خمینی، شریعتی، قائم، طالقانی، فلسطین، آزادی، کوثر، سیدرضی، هفت تیر، اقبال لاهوری، نمایشگاه، کوهستان، وکیل آباد، بوستان ریحانه، فرودگاه) و ۶ ایستگاه خط دو (طبرسی، فجر، نبوت، شهید مفتح، راه آهن، شهدا، سعدی) فراهم شده است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: با وجود محدودیت‌های سخت‌افزاری، تا پایان مهرماه، دستگاه‌های مستقر در تمامی ایستگاه‌های قطارشهری بروزرسانی و آماده ارائه خدمات می‌شوند.

رجائیان افزود: شهروندان و زایران می‌توانند از طریق پیام رسان گپ نیز بلیت‌های تک سفره قطارشهری را خریداری کنند؛ به نحوی که با استفاده از روباتی در این پیام‌رسان به آدرس MetroTickets@ امکان خرید بلیت تک‌سفره مهیا شده است.

او تصریح کرد: در تمامی مراحل خرید، راهنمای خرید بلیت همراه کاربر بوده و فرد می‌تواند به هر تعداد بلیت تک سفره قطار شهری مشهد را به صورت کد QR خریداری و با نزدیک کردن صفحه نمایش موبایل به گیت قطارشهری، از بلیت استفاده کند.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: با توجه به اینکه تا پیش از این بلیت‌های QR تنها به صورت چاپی عرضه می‌شد، افزایش امکان تهیه بلیت‌های تک‌سفره و ارائه این قابلیت جدید، علاوه بر کاهش هزینه‌های چاپ و جلوگیری از هدر رفت کاغذ، باعث افزایش سرعت دریافت خدمات و صرفه‌جویی در وقت شهروندان، کاهش صف انتظار در باجه‌ها و یا دغدغه بسته بودن باجه‌های فروش بلیت خواهد شد.

رجائیان افزود: همچنین با برنامه ریزی صورت گرفته، انعقاد قرارداد ارائه و پشتیبانی دستگاه‌های خودکار فروش بلیت تک سفره (با قابلیت افزوده شدن شارژ من کارت) نیز در دستورکار سازمان فاوای شهرداری قرار دارد.
 
انتهای پیام //م.ی
 
 

کاهش هزینه‌های چاپ و صف انتظار در باجه‌ها با دستگاه‌های TVM

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.