مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه از سیرکاهشی ولادت و افزایش مرگ و میر در استان در نیمه ابتدای امسال خبر داد.

سیرکاهشی ولادت و افزایش مرگ و میربه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،صادق خدادادی مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه در تشریح آمار وقایع چهارگانه استان در نیمه ابتدای سال، از ولادت ۱۳ هزار و ۷۳۵ نوزاد در استان طی این مدت خبر داد و گفت : از این تعداد ۷۲۱۱ نوزاد پسر و ۶۵۲۴ نوزاد دختر هستند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با تولد ۱۵ هزار و ۲۹۶ نوزاد، حدود ۱۰ درصد کاهش داشته است.

او نسبت جنسی ولادت استان را در نیمه ابتدای امسال یکصد و یازده اعلام و گفت : از مجموع موالید استان یازده هزار و ۴۲۲ نوزاد در شهر‌ها و ۲۳۱۳ نوزاد در روستا‌ها به دنیا آمده‌اند.

 مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه گفت: نرخ ولادت استان نیز در نیمه ابتدای امسال ۱۳.۶ بوده است، یعنی به ازای هر هزار نفر جمعیت استان ۱۳.۶ نوزاد متولد شده است.

خدادادی اشاره‌ای هم به اسامی منتخب نوزادان در نیمه ابتدای امسال داشت و افزود: اسامی آراد، سامیار، امیرعلی، امیرعباس و محمد به ترتیب پنج نام منتخب نوزادان پسر و اسامی آوا، باران، هانا، نیلا و آنیا به ترتیب پنج نام منتخب نوزادان دختر استان بوده است.

خدادادی در ادامه آمار وفات استان در نیمه ابتدای امسال را نیز ۵۵۱۳ نفر اعلام و گفت: از این تعداد ۳۲۶۶ نفر مرد و ۲۲۴۷ نفر زن بوده‌اند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با فوت ۵۴۰۷ نفر، حدود دو درصد افزایش داشته است.

او افزود: از مجموع فوتی‌ها، ۴۱۴۴ نفر در شهر‌ها و ۱۳۶۹ نفر در روستا‌های استان فوت کرده‌اند.

 مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه گفت: نرخ وفات استان نیز در نیمه ابتدای امسال ۵.۴ بوده است، یعنی به ازای هر هزار نفر جمعیت، ۵.۴ نفر فوت کرده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه از ثبت ۹۴۴۷ مورد ازدواج در استان طی این مدت خبر داد و افزود: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ثبت ۱۰ هزار و ۲۸ مورد ازدواج حدود ۱۰ درصد کاهش داشته است.

او افزود: همچنین آمار طلاق استان با ثبت ۲۳۰۷ مورد طلاق در نیمه ابتدای سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ثبت ۲۳۲۷ مورد، حدود ۲۷ مورد کاهش داشته است .

 

 

انتهای پیام/د

وجود ۷۲۱۱ نوزاد پسر

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.