۱۲ هکتار از اراضی ملی شهرستان استهبان از ابتدای سال جاری تاکنون با اجرای احکام صادره از مراجع قضایی رفع تصرف و به بیت المال بازگردانده شد.

رفع تصرف ۱۲ هکتار از اراضی ملی استهبانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استهبان گفت: در۶ ماهه سال جاری با صدور هشت رای قطعی از محاکم قضایی بیش از ۱۲ هکتار از اراضی ملی این شهرستان از چنگال زمین خواران خارج و تحت مالکیت قطعی دولت قرار گرفت.

مجاهد مهدی علیشاهی ارزش اراضی رفع تصرف شده را ۲۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این اقدام در راستای حفاظت از اراضی ملی و جلوگیری از پدیده زمین خواری و با حمایت‌های همه جانبه دستگاه قضایی، عوامل انتظامی و نیز همکاری‌های بی دریغ فرماندار و رئیس شورای تامین شهرستان انجام شده است.

او با اشاره به سوء استفاده برخی افراد سودجو و متصرفان اراضی ملی در تخریب و تصرف این عرصه ها، اظهار داشت: عرصه‌های منابع طبیعی بخش مهمی از سرمایه ملی و متعلق به همه نسل‌ها است و حفاظت مستمر و دائمی از این عرصه‌ها از وظایف و تکالیف اصلی منابع طبیعی است.

رئیس اداره منابع طبیعی استهبان از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف، تخلف و آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی مراتب را از طریق تماس با تلفن شبانه روزی ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.
انتهای پیام/م

بازپس گیری ۱۲ هکتار اراضی ملی استهبان از زمین‌خواران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار