هواشناسی بوشهر درباره افزایش ناگهانی ارتفاع موج دریا به دریانوردان هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: این هفته همچنان شرایط برای ادامه ناپایداری‌های جوی همرفتی مهیاست و بر این اساس تا پایان هفته، به تناوب در برخی ساعات روز افزایش ابر و در برخی نقاط استان رگبار پراکنده باران، رعدوبرق، وزش تندباد لحظه‌ای به همراه گردوخاک رخ می‌دهد.

فرج اله شکوهی پور افزود: همچنین پیش بینی می‌شود که این ناپایداری‌ها در برخی مواقع بر روی دریا نیز گسترش یابد و سبب تندباد‌های لحظه‌ای و افزایش ناگهانی ارتفاع موج دریا شود.

او به دریانوردان توصیه کرد: در این مدت هنگام تردد‌های دریایی موارد ایمنی را رعایت کنند.

پیش بینی وضع جوی و دریایی استان تا فردا

در همین حال هواشناسی استان بوشهر آسمان این استان را تا پیش از ظهر فردا، صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، در برخی نقاط افزایش ابر گاهی همراه با رگبار پراکنده باران، رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای و صبح فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش بینی کرد.

جهت وزش باد نیز بیشتر جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ و در هنگام ناپایداری جوی گاهی بیش از ۳۸ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

ارتفاع موج دریا هم ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و هنگام وزش تندباد لحظه‌ای گاهی بیش از ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۱:۰۹ بامداد، مد اول دریا ساعت ۰۷:۱۴، جرز دوم دریا ساعت ۱۳:۴۵ و مد دوم ساعت ۲۰:۰۶ اعلام شده است.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.