ناپایداری‌های جوی از فردا تا آخر هفته در استان بوشهر وجود دارد که رگبار باران، تندباد و رعدوبرق از پیامدهای آن است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که امروز ضمن وزش باد شمال غربی و کاهش نسبی دمای هوا، سرعت وزش این جریانات در سواحل و بر روی دریا به طور نسبی افزایش می‌یابد.

زهرا راستگو افزود: انتظار می‌رود فردا دوباره وزش جریانات جنوبی در سواحل آغاز شود و تا اواسط هفته ادامه یابد.

او ادامه داد: همچنین با توجه به انتقال رطوبت از خلیج فارس به سمت سواحل و افزایش شاخص‌های ناپایداری‌های همرفتی از یکشنبه تا آخر هفته به تناوب در برخی ساعات روز، افزایش ابر و ناپایداری‌های همرفتی رخ می‌دهد. بنابراین در این مدت در برخی نقاط احتمال رگبار پراکنده باران، رعدوبرق و در مناطق مستعد ریزش تگرگ، وزش تندباد لحظه‌ای به همراه گردوخاک وجود دارد.

دریانوردان بوشهری مراقب باشند

او بیان کرد: همچنین پیش بینی می‌شود که این ناپایداری‌ها در برخی مواقع بر روی دریا نیز گسترش یابد و سبب رخداد تندباد‌های لحظه‌ای و افزایش ناگهانی ارتفاع موج دریا شود. بر این اساس توصیه می‌شود در این مدت هنگام تردد‌های دریایی جوانب احتیاط و ایمنی در نظر گرفته شود.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: جهت وزش باد امروز بیشتر شمال غربی تا غربی است با سرعت ۱۰ تا ۳۴ و بر روی دریا در سواحل مرکزی و جنوبی گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت، اما از فردا به تدریج جنوب شرقی تا جنوب غربی خواهد شد با سرعت ۸ تا ۳۲ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت.

راستگو گفت: ارتفاع موج دریا نیز تا پیش از ظهر فردا، ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و در سواحل مرکزی و جنوبی در ساعاتی از عصر امروز ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

او عنوان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۸:۰۵، مد دریا ساعت ۱۴:۵۲ و جزر دوم ساعت ۱۶:۱۹ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: هواشناسی ، آب وهوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.