هواشناسی رگبار پراکنده باران و حتی ریزش تگرگ برای برخی نقاط استان بوشهر پیش بینی کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌ها نشان دهنده افزایش ابر در برخی نقاط استان و وقوع ناپایداری‌های همرفتی در ساعاتی از بعدازظهر امروز تا اوایل امشب در این مناطق به ویژه نواحی شرقی و بخش‌هایی از مناطق جنوبی استان است. بنابراین علاوه بر رگبار پراکنده باران و رعدوبرق، در مناطق مستعد احتمال ریزش تگرگ، وزش تندباد لحظه‌ای نیز به همراه گردوخاک نیز وجود دارد.

محمدرضا انصاری افزود: از ظهر فردا سرعت وزش باد شمال غربی تا حدودی افزایش می‌یابد و همچنین در هفته پیش رو، دمای هوا نیز به طور نسبی در استان کاهش خواهد یافت.

او با اشاره به شرایط جوی و دریایی استان در ۲۴ ساعت آینده، بیان کرد: جهت وزش باد در این مدت متغیر، گاهی جنوب غربی تا شمال غربی با سرعت ۸ تا ۳۲ کیلومتر در ساعت و در ساعاتی از بعدازظهر تا شب ۱۴ تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و در هنگام وزش تندباد بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: ارتفاع موج دریا نیز ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر و در ساعاتی از بعدازظهر تا شب هنگام وزش تندباد ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۸۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

او گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۶:۵۲، مد اول ساعت ۱۲:۲۷، جزر دوم ساعت ۱۷:۱۲ و مد دوم ساعت ۲۳:۵۳ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

وضع جوی و دریایی استان بوشهر

 

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.