مومنی از اجرای اهداف سند جامع علمی در حوزه فضایی با تاسیس اولین پارک فضایی در کشور خبر داد.

امضای قرارداد تاسیس اولین پارک فضایی ایران در قشم/ سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد تومانی منطقه آزاد قشم در اولین پارک فضایی کشوربه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا مومنی، مدیرعامل منطقه آزاد قشم در مراسم امضا تفاهمنامه با سازمان فضایی کشور به منظور ایجاد اولین پارک فضای کشور، اظهار کرد: منطقه آزاد قشم با توجه به ظرفیت‌های قابل توجه در حوزه گردشگری به دنبال افزایش تنوع در سبد جذب توریسم است.

او تاکید کرد: پارک فضایی در ۲ فاز عملیاتی و سرمایه گذاری اولیه در یک سال تاسیس خواهد شد. فاز اول سرمایه گذاری توسط منطقه آزاد قشم به ارزش ۱۰ میلیارد تومان انجام و به مبلغ ۸۰ میلیارد تومان نیز از بخش خصوصی استفاده خواهد شد.


بیشتر بخوانید: توسعه قشم با افزایش اجرای طرح های عمرانی 


مومنی از بهره برداری پارک فضایی طی یک سال آینده خبر داد و گفت: جاذبه این پارک‌های فناوری و فضایی در رونق اقتصادی تاثیر خواهد داشت.

 جذب گردشگر در حوزه نجوم عامل رونق اقتصادی

براری، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعان در این مراسم اظهار کرد: جذابیت‌های نجومی همواره مورد توجه اکثر کشور‌ها قرار گرفته است.

خوشبختانه کشور ایران به واسطه وجود زیرساخت‌های موجود مانند دره ستارگان قشم ظرفیت این را دارد که به عنوان منطقه‌ای خاص انتخاب شود. امیدواریم با همکاری منطقه آزاد قشم جذب گردشگران در حوزه نجوم را جدب کنیم.

او به اهمیت سازمان فضایی در سند جامع علمی کشور اشاره کرد و گفت: سند جانع علمی کشور که در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد به تامین زیر ساخت‌های لازم برای استفاده دانشمندان و محققان حوزه نجوم اشاره ویژه‌ای داشته اند.

رئیس سازمان فضایی کشور بیان کرد: کشور‌های مختلف دنیا به علت تنوع فضای دید آسمان ایران در نجوم کشور، راغب به سرمایه گذاری در ازران هستند. سال ۲۰۲۳ اوج گسترش پارک‌های فضایی در جهان است که امیدواریم ایران نیز از جمله چهار نقطه مهم دنیا انتخاب شود.

براری گفت: کوه‌هایی نظیر کوه‌های مریخی فضایی بسیار شبیه به مریخ دارند، مناطق مختلف کشور که شباهت زیادی به سیاره‌های منظومه شمسی دارند به عنوان نقاط قابل سرمایه گذاری انتخاب شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار