معاون میراث فرهنگی اداره کل زنجان گفت: پرونده ثبتی آئین سفره جهانی حضرت رقیه (س) زنجان به طول ۱۵۰ متر برای ثبت در فهرست میراث معنوی کشور تهیه می‌شود.

تهیه پرونده آئین سفره جهانی حضرت رقیه (س) زنجان برای ثبت در فهرست میراث معنوی کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،مهرداد عسگریان معاون میراث فرهنگی اداره کل زنجان، گفت: پرونده ثبتی آئین سفره جهانی حضرت رقیه که همه ساله در روز شهادت ایشان در اسلام آباد زنجان برپا می‌شود، تهیه می‌گردد.

او ادامه داد: در این آئین سفره‌ای به طول ۱۵۰ متر در خیابان شهید مدنی اسلام آباد گسترده می‌شود که ۳۵۰ خادم زن و مرد وظیفه چیدن و خدمت رسانی به مردم را به عهده می‌گیرند.

عسگریان در خصوص طریقه برپایی این آیین عنوان کرد: از قدیم الایام برپایی سفره‌های نذری در آئین‌های عزاداری ائمه برای دعا و احسان نذری برپا بوده، اما بعد از سفره جهانی حضرت رقیه در بین الحرمین، مسجد حضرت رقیه اسلام آباد نیز با گل و خار و فانوس و چراغ و همچین نان سنگک، سبزی و خرما یاد و خاطره شهید سه ساله کربلا را گرامی می‌دارند.

او افزود: مادحین شهیر زنجان نیز در این مراسم حضور یافته و نذورات فراوان مردمی، چون حلوا، شعله زرد و ... در بین حاضرین توزیع می‌شود.
 
انتهای پیام/ن
 
 

سفره جهانی حضرت رقیه (س) زنجان  در فهرست میراث معنوی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.