آزمایشگاه میکروبیولوژی آب در مرکز خدمات جامع سلامت ضیغمی زرقان افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رییس شبکه بهداشت و درمان زرقان گفت: تامین آب آشامیدنی سالم برای جلوگیری از بیماری‌های قابل انتقال از راه آب، یکی از مولفه‌های اصلی سلامت افراد در هر جامعه است.

فیروز ظاهرپور افزود: به همین دلیل آزمایشگاه میکروبیولوژی آب از محل منابع مالی شبکه بهداشت و درمان زرقان و همکاری معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با هزینه تقریبی ۱۰۰ میلیون تومان تجهیز و راه اندازی شد تا گامی موثر در راستای تامین سلامت مردم زرقان برداشته شود.

غفوری مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان زرقان نیز گفت: علاوه بر سنجش روزانه کلر باقیمانده و PH آب، لازم است ماهیانه از تمام سامانه‌های آبرسانی شهری و روستایی دست کم یک نمونه گرفته شود و از نظر احتمال آلودگی میکروبی مورد آزمایش قرار گیرد و در صورت آلودگی، پیگیری لازم از سوی آبفا شهری و روستایی انجام شود.

او اضافه کرد: در شهرستان زرقان، ماهیانه حدود پنجاه مورد نمونه برداری و آزمایش‌های میکروبی آب مورد نیاز است که پیش از این نمونه برداری‌های انجام شده به آزمایشگاه میکروبیولوژی آب مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز و یا به مرکز بهداشت مرودشت ارسال می‌شد و نیازمند صرف هزینه و زمان زیادی بود، که با راه اندازی این آزمایشگاه علاوه بر رفع این مشکلات، به پوشش صد درصدی کنترل کیفی آب در این شهرستان می‌رسیم.
انتهای پیام/م

آغاز به کار آزمایشگاه آب در زرقان

برچسب ها: درمان ، اخبار سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار