فرماندار شیراز گفت: شور و نشاط سیاسی در انتخابات از سوی احزاب و کنشگران سیاسی، باید وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، امیری فرماندار شیراز در نشست با احزاب سیاسی شهرستان شیراز اظهار کرد: هدف از برگزاری این نشست‌ها، ایجاد زمینه‌ای برای تبیین دیدگاه‌های سیاسی فعالان سیاسی و رسیدن به ایجاد و تقویت نشاط سیاسی در جامعه است و معتقدیم تحکیم پایه‌های نظام مردم سالاری دینی با حضور جریان‌های مختلف امکانپذیر است و یکی از بازیگران و حتی کارگردانان عرصه سیاسی جامعه، تشکل‌ها و احزاب سیاسی هستند.

او ادامه داد: انتظار می‌رود نتایج این نشست‌ها در جامعه جاری و موجب رونق سیاسی شود.

فرماندار شیراز اضافه کرد: مهم‌ترین ابزار اعمال حاکمیت مردم در نظام مردم سالاری عرصه انتخابات است.

امیری با اشاره به اینکه در آستانه انتخابات هستیم، گفت: انتخابات بهار احزاب و جایی است که احزاب، بیش از پیش حضور دارند و نقش ایفا می‌کنند و جریانات کشور را جهت دهی و خواسته‌های عمومی مردم را مطالبه گری می‌کنند.

او افزود: باید مراقبت کنیم با تاکید بر اشتراکاتی که وجود دارد هم برای عرصه داخلی و هم برای سیاست خارجی و مقابله با تهدید‌ها و توطئه‌های دشمن و راهبرد خوبی که نظام اتخاذ کرده و البته با حمایت و همراهی مردم، راهبرد مقاومت فعال در درون و دیپلماسی فعال در خارج از کشور، استراتژی فشار حداکثری استکبار را به شکست بکشانیم.

فرماندار شیراز بیان کرد: امید است، اشتراک‌هایی که در همه احزاب سیاسی بر سر منافع و مصالح ملی است ادامه پیدا کند اگر چه لازم است که نقد و پرسشگری از دولت و مسئولان در قالب همین گفتگو‌ها برای اعمال حکمرانی خوب ادامه پیدا کند.

او تصریح کرد: بر اصول و مبانی اسلامی که در کشور حاکمیت دارد همه اشتراک نظر دارند و اگر افتراقی وجود دارد بر سر نحوه اداره کردن است که این مساله برای اداره بهتر و بهینه کشور است.

امیری ادامه داد: در قالب این گفتگو‌ها با تاکید بر منافع و مصالح ملی شاهد پویایی هر چه بیشتر جامعه باشیم.

فرماندار شیراز افزود: انتخابات کلان شهر شیراز به عنوان یکی از کلان شهر‌های کشور و مهم‌ترین شهرستان استان که جمعیتی بالغ بر ۴۰ درصد جمعیت استان را در خود جای داده است، مهم و مورد توجه است.

او اضافه کرد: بنابراین از ابتدای سال درخصوص انتخابات، مطالعات آن، بررسی ضعف‌ها و قوت انتخابات در گذشته را در حوزه معاونت سیاسی فرمانداری انجام داده ایم.

فرماندار شیراز، درخصوص بخش‌های مختلف اعم از پیش بینی شعب بیان کرد: با توجه به نیازی که احساس می‌شود اعم از رشد جمعیت و کسانی که مشمول شرکت در انتخابات می‌شوند پیش بینی می‌شود شعب به حدود ۷۵۰ شعبه افزایش یابد که البته همه این پیش بینی‌ها مواردی است که در فرمانداری انجام می‌شود.

امیری ادامه داد: همه این پیش بینی‌ها باید در هیئت اجرایی طرح و در آنجا پیگیری شود، اما مقدمات به پایان رسیده و آمادگی خوبی وجود دارد هم در پیش بینی تعداد شعب، بازبینی میدانی شعبی که قبلا وجود داشته و شعبی که اکنون پیش بینی کرده ایم از جهت تجهیزات و ارتباطات و حتی نیرو‌های انسانی را به نحوی پیش بینی کرده ایم.

او تصریح کرد: انتخابات در حوزه انتخابیه شهرستان‌های شیراز و زرقان خواهد بود و بنابراین تعداد شعبی را که ذکر می‌کنیم در مجموعه شهرستان است که تاکنون به عنوان شیراز شناخته می‌شد و در آینده به عنوان حوزه انتخابیه شیراز و زرقان خواهد بود.

فرماندار شیراز گفت: هیئت بازرسی از سوی وزارت کشور ابلاغ و در سطح استان تشکیل شد و دستور تشکیل آن هم در سطح شهرستان دریافت کرده ایم و در سطح شهرستان هم هیئت بازرسی وزارت کشور به ریاست معاون عمرانی فرماندار با عضویت معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان و معاون مالی و اقتصادی شهردار شیراز تشکیل شده است.

او ادامه داد: هیئت نظارت اقدامات خود را شروع کرده و رییس کل دادگستری نیز اعلام کرد دستور تشکیل شورای پیشگیری از جرائم انتخاباتی ابلاغ شده است.

انتهای پیام/چ

صحبت های فرماندار شیراز در نشست با احزاب سیاسی

برچسب ها: انتخابات ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار