مشاور وزیر در امر توانبخشی گفت: تمام خدمات ارائه شده به بیماران از سوی صندوق‌های بیمه گر، حمایت نمی‌شوند.

لزوم حمایت دولت و تامین منابع مالی برای تحت پوشش قرار گرفتن خدمات توانبخشی /تمام خدمات توانبخشی تحت پوشش بیمه قرار ندارندمحمد تقی جغتایی، مشاور وزیر در امر توانبخشی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: امروزه ما پیشرفت خوبی در زمینه اختلالات علوم اعصابی در کشور داشته ایم و خدمات در سطح مناسبی به بیماران جهت درمان ارائه شده است.
 
مشاور وزیر در امر توانبخشی ادامه داد: در حال حاضر برخی از خدمات توانبخشی تحت پوشش صندوق‌های بیمه گر قرار گرفته است، اما تمام خدمات ارائه شده به بیماران از سوی صندوق‌های بیمه گر حمایت نمی‌شوند و در این خصوص ما نیازمند حمایت بیشتر دولت و تامین منابع مالی در این زمینه هستیم.

ایجاد کلینیک های تشخیص علوم اعصاب 

او با اشاره به اجرای برنامه غربالگری کودکان اوتیسم گفت: در انجام برنامه غربالگری کودکان بالای ۱۸ ماه، آن‌هایی که مبتلا به عارضه اوتیسم از نوع خفیف هستند به طور کامل درمان می‌شوند و کودکان مبتلا به نوع شدید آن با انجام کار‌های درمانی وتشخیص به موقع درجه بیماری آن‌ها کاهش پیدا می‌کند.
 
جغتایی تاکید کرد: متاسفانه بیماران اوتیسم پایگاه و جایگاه اجتماعی در جامعه ندارند و به درستی نمی‌توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند. به همین دلیل درنظر داریم با انجام برنامه غربالگری که با همکاری سازمان بهزیستی و وزارت آموزش و پرورش در سراسر کشور انجام می‌شود؛ بخشی از مشکل کودکان اوتیسم را با انجام این کار‌های درمانی برطرف کنیم.

بیشتر بخوانید: بیماریابی در زمینه عارضه ایدز امری روتین در سراسر کشور است
مشاور وزیر در امر توانبخشی گفت: اختلالات علوم شناختی و علوم اعصاب یکی از موضوعات مهم در زمینه تشخیص به موقع و درمان بیماران مبتلا به اختلالات عصبی و حتی اوتیسم است و اقدامات خوبی در زمینه ایجاد کلینیک‌های تشخیصی در سراسر کشور انجام شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار