رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: در نیمه نخست امسالٰ ۲۳ فقره پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی در شیروان تشکیل شد که متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،مصطفی سیامکی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: گستره تخریب و تصرف‌های صورت گرفته در سطح بیش از ۱۰ هکتار بوده و همچنین ۶ فقره احکام خلع ید در اراضی ملی این شهرستان صادر شده است.

سیامکی گفت: اراضی ملی که توسط متصرفان یا به منظور انجام کار‌های کشاورزی و یا ساخت و ساز‌های غیرمجاز تصرف می‌شود، توسط نیرو‌های یگان حفاظت از منابع طبیعی شناسایی شده و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی ارسال می‌شود.

او افزود: اگر مراجع قضایی به خلع ید این اراضی رای دهند ما آن را از دست متصرفان خارج می‌کنیم و اراضی مذکور به عرصه منابع ملی برمی گردد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان از دیگر اقدامات این اداره در نیمه نخست امسال را گشت و سرکشی شبانه روزی در سطح ۲۹۰ هزار هکتارٰ، ۴۰ مورد پاسخ به استعلام‌های عمومی و عمرانیٰ، ۹ مورد پاسخ به استعلام معادن در خصوص اکتشاف و بهره برداری و همچنین توزیع ۲ دستگاه آبکرمگن خورشیدی عنوان کرد.

گستره شهرستان شیروان ۴۰۰ هزار هکتار است که ۲۹۰ هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و ۱۱۰ هزار هکتار جزو اراضی مستثنیات قانونی شخصی شامل زمین‌های زراعی، باغ‌ها، جاده‌ها و محوطه‌های روستا و شهر‌ها است.

انتهای پیام/د

تشکیل ۲۳ پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی در شیروان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.