مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: استان کرمان رتبه دوم کشور در توسعه مدارس غیردولتی را دارد و اولویت ما در آموزش و پرورش توسعه مراکز پیش دبستانی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،   احمد اسکندری نسب مدیرکل اداره آموزش وپرورش استان کرمان در گردهمایی شورای هماهنگی موسسان مدارس غیردولتی استان کرمان در شهرستان بم بیان اینکه موسسان مدارس و مراکز غیردولتی با عشق به خدمت و ارتقاء جایگاه آموزش و پرورش مشارکت فعال و دلسوزانه در عرصه نظام تعلیم و تربیت دارند، گفت: جلسات شورای هماهنگی موسسان مدارس غیردولتی باید ماهیانه و به طور منظم برگزار شود تا با همفکری و تشکیل اتاق فکر‌ها در جهت توسعه و پیشرفت این مدارس قدم برداریم.

او با اشاره به اینکه استان کرمان رتبه دوم بعد از استان تهران در توسعه مدارس غیردولتی دارد، افزود: قریب به ۲۰ درصد از دانش آموزان استان کرمان در مدارس غیر دولتی در حال تحصیل هستند.

اسکندری نسب به سختی کار تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: امروزه با توجه به افزایش هزینه‌ها در مدرسه داری کار بزرگ موسسان غیر دولتی در ایجاد مدارس، قابل تغییر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه باید در همه برنامه‌ها سرعت و دقت زیادی داشته باشیم، افزود: بخش غیردولتی آموزش و پرورش، با دیدگاه کمک به موسسان در راستای رسیدن به اهداف خود در جهت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش پیش خواهد رفت و امروزه موسسان مدارس غیردولتی در تمامی زمینه‌ها از جمله نیروی انسانی و فضای آموزشی به کمک آموزش و پرورش آمده اند.

او با بیان اینکه ملاک ما در آموزش و پرورش ترویج و آموزش رسمی و عمومی کشور است، بیان کرد: در تمامی مدارس پیش دبستانی‌ها چه دولتی و چه غیر دولتی باید با سیاست‌های آموزش و پرورش هماهنگ باشند و آموزش و پرورش متولی آموزش و محتوای درسی همه مدارس و از جمله پیش دبستانی‌ها است.

اسکندری نسب با تاکید بر اینکه اولویت ما در آموزش و پرورش توسعه مراکز پیش دبستانی است، افزود: استان کرمان در جذب پیش دبستانی جزو ۵ استان برتر کشور قرار دارد.

او با اشاره به اینکه شورای موسسان مدارس غیر دولتی همیشه یار و یاور آموزش و پرورش بودند و در مواقع حساس بار سنگینی از دوش آموزش و پرورش برداشته اند، بیان کرد: قریب به ۱۶۰ هزار دانش آموز استان در مدارس و مراکز غیردولتی در حال تحصیل هستند که خود نشانه‌ای از اعتماد مردم به این مدارس است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه موسسانی موفق هستند که آمار دانش‌آموزان آن‌ها سال به سال و یا روز به روز افزایش پیدا کند، افزود: ما در مدارس و مراکز غیردولتی نیازمند حضور و مشارکت مردم هستیم و باید اعتماد مردم به مدارس غیر دولتی جهت شود و این اعتمادی هم که وجود دارد از مردم سلب نشود.

انتهای پیام/ی

مدارس و مراکز غیردولتی نیازمند حضور و مشارکت مردم هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار