رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: در مقابل افرادی که آرامش و امنیت مردم را به بازی می‌گیرند به هیچ وجه کوتاه نمی‌آئیم و با آنان برخورد قاطع خواهیم کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، حجت الاسلام قدرتی رئیس کل دادگستری استان در نشست مشترک قضائی – انتظامی گفت: در مقابل افرادی که آرامش و امنیت مردم را به بازی می‌گیرند به هیچ وجه کوتاه نمی‌آئیم و اگر مجموعه یا فردی بخواهد به آن خدشه وارد کند بدون ملاحظات شخصی، اجتماعی و سیاسی برخورد قاطع خواهیم کرد.

حجت الاسلام قدرتی افزود: در صورت بروز مشکل برای مردم دستگاه قضائی و نیروی انتظامی اولین مراجعی هستند که شخص بزه دیده با احساس امنیت در آن حضور پیدا می‌کند.

او اضافه کرد: امنیت و عدالت و رکن رفاه جزء اولین نیاز‌های بشری است که در تمام دنیا همه ملت‌ها بدان نیازمند هستند و چنانچه این دو مقوله محقق نشود در سایر ارکان آن دولت مشکل ایجاد خواهد شد.

این مقام قضائی گفت: همه شهروندان در هر شرایط به لحاظ اجتماعی آنچنان که در روایات آمده است به امنیت، عدالت و رفاه نیاز دارند که این سه رکن مهم زنجیر وار به هم مرتبط هستند.

رئیس کل دادگستری استان بیان داشت: یکی از بازوان توانمند اجرای عدالت در دستگاه قضایی نیروی انتظامی است.

حجت الاسلام قدرتی با اشاره به اهمیت ایجاد و گسترش حس امنیت در اجتماع تصریح نمود:

وی افزود: آنچنان که مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا حضرت آیته الله خامنه‌ای (دام عزه العالی) فرمودند به دنبال اقتدار پلیس هالیوودی نیستیم چرا که این شیوه اقتدار نه تنها احساس امنیت ایجاد نمی‌کند بلکه سبب ایجاد رعب و وحشت شهروندان می‌شود، اقتدار نیروی انتظامی ما باید در قاطعیت و اخلاق مداری باشد.

حجت الاسلام قدرتی ضمن اشاره به لزوم هماهنگی میان نیروی انتظامی و دستگاه قضائی گفت: این هماهنگی سبب می‌شود که دستورات قضائی بطور کامل و به جد اجرا شود و به ارتقای آرامش در جامعه کمک کند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین هم گفت:بخشی از ماموریت‌های نیروی انتظامی به صورت تکلیفی و به عنوان ضابط قضایی است و وظایف را قانون گذار مشخص کرده و در آیین دادرسی کیفری نیز به آن اشاره شده است که باید به خوبی توسط نیروی انتظامی اجرایی و عملیاتی شود.

قاسمی اظهار داشت: بخش دیگری از ماموریت‌های نیروی انتظامی در قالب خدمات انتظامی است که در این حوزه تنوع ماموریت وجود دارد و دادستان نیز به عنوان مدعی العموم نظارت دارد و در زمینه احیای حقوق عامه وارد می‌شود و مسائل را رصد می‌کند.

او گفت: دادستان به عنوان رییس ضابطین وظیفه آموزش را بر عهده دارد و در این زمینه برنامه و دوره‌های متعددی را برای آموزش ضابطین و با بهره گیری از توان کارشناسان قضایی و انتظامی آغاز کرده ایم و ضروری است که این دوره‌ها از سوی کارکنان نیروی انتظامی با جدیت دنبال شود، زیرا هرچقدر بعد آموزشی تقویت شود بسیاری از مشکلات کاری برطرف خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین افزود: بسیاری از جرائم از فضای فیزیکی به فضای مجازی انتقال یافته است و شاهد رشد چشمگیری در این حوزه هستیم و پلیس باید در این خصوص نیز به خوبی وارد عمل شود.

قاسمی در ادامه یادآور شد: در سال جاری برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی را خواهیم داشت و ضروری است در ماه‌های منتهی به پایان سال رصد خوبی درباره مسائل انتخاباتی بخصوص در فضای مجازی داشته باشیم، زیرا بسیاری از اختلافات سیاسی ابتدا از فضای مجازی شروع می‌شود و سپس به سطح جامعه و در بین طرفداران نمایندگان کشیده می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: جدیت در انجام وظایف در بین کارکنان نیروی انتظامی وجود دارد و دادستانی نیز بازرسی‌های دوره‌ای و سرزده‌ای را از مراجع انتظامی آغاز کرده است و یقینا این بازرسی‌ها به منظور مچ گیری نیست و در زمینه ارتقای کیفیت خدمت رسانی به جامعه است.

در پایان این مراسم از تعدادی از کارکنان نیروی انتظامی تجلیل شد.

انتهای پیام/ک

در مقابل افرادی که آرامش  مردم را به بازی می‌گیرند به هیچ وجه کوتاه نمی‌آئیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.