در مراسمی از شاکیان زندانیان جرائم غیرعمد که از مطالبات خود گذشتند در زندان مرکزی قزوین تجلیل شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، در مراسمی در زندان مرکزی قزوین از شاکیانی که با گذشت از حقوق خود موجبات آزادی برخی زندانیان جرائم غیرعمد و محکومان مالی را فراهم کرده بودند با اهدای لوح، تجلیل شد.

حجت الاسلام قدرتی رئیس کل دادگستری استان قزوین در این مراسم گفت: در این مراسم شاکیان بالغ بریک میلیارد تومان طلب خود را بخشیدند، که با این عمل خداپسندانه قطعا امید به زندگی به زندانیان و خانواده هایشان باز خواهد گشت.

حجت الاسلام قدرتی افزود: امروزه راهکار‌های قانونی برای کاهش حبس و جمعیت کیفری زندان‌ها وجود دارد البته نباید حتی یک نفر خلاف قانون آزاد شود و یا خلاف قانون بازداشت شود و حتی یک نفر اگر امکان استفاده از ظرفیت‌های قانونی دارد از آن بهرمند نشود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین هم در این مراسم گفت: سیاست کاهش جمعیت کیفری زندان با جدیت در استان دنبال می‌شود و کمیسیون عفو به صورت مستمر موارد را پیگیری می‌کند.

محمد قاسمی افزود: ستاد مردمی دیه استان نیز در طی سال با کمک‌های مالی خیرین و اعطاء تسهیلات توانسته شرایط آزادی بسیاری از زندانیان جرائم غیرعمد را فراهم کند.

او اضافه کرد: شاکیان پارسال با گذشت حدود ۴۰ میلیارد از مطالبات خود بزرگترین کمک را به دستگاه قضایی کردند و ما توانستیم شرایط آزادی بسیاری از زندانیان جرائم غیرعمد استان را فراهم سازیم.

به گفته قاسمی، در نیمه نخست امسال هم شاکیان حدود ۱۰ میلیارد از مطالبات خود را بخشیدند که امیدواریم بتوانیم از طریق کمک‌های مختلف، جمعیت کیفری زندان‌های استان را کاهش دهیم.

انتهای پیام/ک

از شاکیان زندانیان جرائم غیرعمد که از مطالبات خود گذشتند تجلیل شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.