استفاده از دیسک درایو 4K Blu-Rays در کنسول PS5

شرکت سونی اعلام کرد که از دیسک درایو 4K Blu-Rays در ساخت کنسول PS5 استفاده کرده است و این کنسول توانایی اجرای بازی با کیفیت 4K از روی سی دی را خواهد داشت.

استفاده از دیسک درایو 4K Blu-Rays در کنسول PS5به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت سونی در سال ۲۰۱۶ نسخه جدید کنسول PS4 که PS4 Pro نام داشت را روانه بازار کرد که این تفاوت اصلی این کنسول با نسل قبلی کنسول PS4 پشتیبانی از قابلیت 4K در اجرای بازی‌ها بود. این کنسول توانایی اجرای بازی‌ها با کیفیت 4K را داشت اما گیمرها مجبور بودند عناوین مورد نظر خود که قرار بود با کیفیت 4K اجرا شود را صرفا به صورت دیجیتالی تهیه کنند چرا که این کنسول از دیسک درایو 4K Blu-Rays پشتیبانی نمی‌کرد. اما کنسول‌های جدید شرکت مایکروسافت که Xbox One S و One X نام دارند و با کنسول PS4 Pro وارد بازار شدند دارای دیسک درایو پشتیبانی کننده از 4K Blu-Rays بودند و همین موضوع شرکت سونی را از مایکروسافت عقب انداخت.

اما شرکت سونی اخیرا تایید کرده است که کنسول PS5 از دیسک درایو 4K Blu-Rays استفاده خواهد کرد  گیمرها دیگر نگرانی اجرای بازی از روی سی دی و با کیفیت 4K را نخواهند داشت. همچنین بنابر اعلام شرکت سونی درایور نوری که در این کنسول استفاده شده است به عنوان یک پخش کننده 4K Blu-Rays نیز عمل خواهد کرد و بنابراین گیمرها می‌توانند علاوه بر اجرای بازی‌‎ها با کیفیت 4K، به پخش فیلم نیز با همین کیفیت بپردازند.

استفاده از دیسک درایو 4K Blu-Rays در کنسول PS5

اضافه کردن این دیسک درایو یکی از مسائل بسیار مهم و حیاتی برای شرکت سونی بود چرا که اگر این سخت افزار را به کنسول جدید خود اضافه نمی‌کرد، به شدت از مایکروسافت عقب می‌ماند و امکان داشت بسیاری از گیمرهای خود که صرفا به گرافیک بازی‌ها توجه می‌کنند را از دست بدهد.


بیشتر بخوانید: تاریخ عرضه کنسول پلی‌استیشن ۵ مشخص شد


استفاده از قابلیت 4K در کنسول‌های سونی صرفا در صورت استفاده از تلویزیون‌هایی که از رزولوشن 4K استفاده کنند امکان پذیر خواهد بود در غیر این صورت استفاده از کیفیت 4K صرفا به کنسول گیمر فشار وارد خواهد کرد. کنسول PS5 قرار است در تعطیلات سال آینده میلادی یعنی سال ۲۰۲۰ وارد بازار شود.

انتهای پیام/

پشتیبانی کنسول PS5 از دیسک درایو 4K Blu-Rays

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار