ضیاییان گفت:امروز برای مناطق مرکزی غربی و ارتفاعات هرمزگان، شرق و جنوب شرق فارس بارش های تگرگی همراه با سیلابی شدن مسیل رودخانه های فصلی دور از انتظار نیست.

 

روز/ هشدار بارش تگرگ و سیلابی شدن رودخانه ها در برخی استان ها/پدیده خاصی برای مرزهای مشرف به کربلا نداریمصادق ضیاییان مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از برخورد صاعقه و سیلابی شدن مسیل ها در برخی مناطق خبر داد و گفت: طی اطلاعیه‌ای امروز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در مناطق مرکزی غربی و ارتفاعات هرمزگان، شرق و جنوب شرق فارس پدیده رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و در ارتفاعات و مناطق مستعد بارش تگرگ را خواهیم داشت که اثر این مخاطره برخورد صاعقه در مناطق مرتفع و سیلابی شدن مسیل رودخانه‌های فصلی است.

وی افزود: روز پنج شنبه در مناطق مرکزی، غربی و ارتفاعات هرمزگان و جنوب و جنوب شرق فارس و روز جمعه در غرب و ارتفاعات هرمزگان و جنوب و جنوب شرق فارس در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و در ارتفاعات و مناطق مستعد بارش تگرگ را خواهیم داشت که با این وجود احتمال برخورد صاعقه در مناطق مرتفع و سیلابی شدن مسیل‌ها در رودخانه‌های فصلی دور از انتظار نیست.

ضیاییان از نفوذ توده هوای سرد به سواحل دریای خزر خبر داد و گفت: امروز نفوذ توده هوای سرد به سواحل دریای خزر موجب ابرناکی، کاهش نسبی دما، وزش باد موقت و بارش باران می‌شود و روز پنج شنبه استان گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی تحت تاثیر این پدیده قرار می‌گیرد.


بیشتر بخوانید: آخرین وضعیت دمای هوا در مسیر‌های مشرف به کربلا


به گفته این مقام مسئول، روز پنج شنبه برای شمال سیستان و بلوچستان بویژه منطقه زابل وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

وی از کاهش دمای تهران طی روز‌های آتی خبر داد و افزود: براساس بولتن‌های هواشناسی، طی چند روز آینده کاهش دما حدود ۵ درجه در تهران خواهیم داشت که این افت دما بتدریج اتفاق می‌افتد و در اواسط هفته آینده پدیده قابل توجهی شاهد هستیم که از الان نمی‌توان پیش بینی کرد.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت آب و هوای مسیر‌های مشرف به کربلا بیان کرد: در سه روز آینده برای کلیه مرز‌های مشرف به کربلا همچون خسروی، مهران، شلمچه، کاظمین و  همچنین شهر‌های نجف، کربلا و بصره پدیده قابل توجهی نخواهیم داشت.

ضیاییان در پایان تصریح کرد: براساس بولتن‌های هواشناسی دمای صبح تا شب شهر‌های کاظمین، نجف، بصر و کربلا بین ۲۳ تا ۴۰ درجه متغیر است.

انتهای پیام/

کاهش دمای تهران در راه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار