رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه گفت: راه‌اندازی پیوند حلزون شنوایی خدمت بسیار بزرگی به بیماران استان و استان‌های هم‌جوار است.

راه‌اندازی پیوند حلزون شنوایی در استان کرمانشاه به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه در  مراسم،  بخش کاشت حلزون در بیمارستان امام خمینی (ره)  اظهار داشت: کرمانشاه همواره مرکز غرب بوده و ساکنان استان‌های هم‌جوار همواره به این استان مراجعه می‌کردند و درمان هم از این قاعده مستثنی نیست به طوری که ۱۷ تا ۲۰ درصد مراجعان به بیمارستان‌های دولتی را بیماران استان‌های مجاور تشکیل می‌دهد.

محمودرضا مرادی ادامه داد: کرمانشاه قطب غرب کشور است و این رسالتی ایجاد می‌کند تا علاوه بر خدمات روزمره به‌دنبال افزایش خدمات تخصصی در استان باشیم.

او  افزود: در کرمانشاه تاکنون یک‌هزار و ۶۲۵ مورد پیوند کلیه، ۱۱۴ مورد پیوند مغز استخوان و بیش از ۲۸۰ مورد پیوند قرنیه صورت گرفته و به‌دنبال مقدمات راه‌اندازی پیوند بقیه اعضا هستیم.

مرادی بیان کرد: از روز شنبه آینده همکاران ما برای آموزش و راه‌اندازی پیوند قلب به بیمارستان شهید رجایی خواهند رفت و برای پیوند کبد هم اقدام به اعزام همکار برای آموزش کرده و تجهیزات فوق‌تخصصی مورد نیاز را هم خریداری و تهیه خواهیم کرد و در چند وقت اخیر بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان قرارداد خرید تجهیزات پزشکی بسته شده است.

او گفت: کاشت حلزون یکی از موفقیت‌های دانشگاه به عنوان دوازدهمین مرکز کشور است و خدمت بسیار بزرگی به مددجویان است.

مرادی عنوان کرد: برای هزینه‌های سنگین ۱۱ هزار یورویی پروتز، جراحی و جلسات متعدد توانبخشی دولت کمک بسیار زیادی به هزینه‌های پیوند حلزون شنوایی می‌کند و با کمک خیران تقریبا هزینه‌ای بر خانواده‌ها تحمیل نخواهد شد.

انتهای  پیام/ز



 

تاکنون یک‌هزار و ۶۲۵ مورد پیوند کلیه انجام شده است 

برچسب ها: علوم پزشکی ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.