مرحله دوم طرح ملی واکسیناسیون دام علیه بیماری تب برفکی همزمان با سراسر کشور در چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حمید مهری رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: مرحله دوم طرح ملی واکسیناسیون دام علیه بیماری تب برفکی همزمان با سراسر کشور در این استان آغاز شد.

او افزود: پیش‌بینی می‌شود در این طرح حدود ۷۲ هزار رأس دام سنگین علیه این بیماری واکسینه شوند که حدود ۴۰ هزار رأس آن دام صنعتی و مابقی دام سنتی هستند.

مهری با بیان اینکه رعایت اصول بهداشتی و امنیت زیستی و واکسیناسیون به موقع دام‌ها، در پیشگیری از بروز بیماری تب برفکی مؤثر است اضافه کرد: دامداران در اسرع وقت نسبت به واکسیناسیون دام خود اقدام کنند.

او ادامه داد: در دام‌های جوان (گوساله‌ها) که تلقیح واکسن برای نخستین مرتبه صورت می‌گیرد، حدود دو هفته بعد مجدداً واکسیناسیون باید تکرار شود تا سطح ایمنی مناسب به وجود آید.

مهری گفت: با توجه به وجود سویه‌های جدید از ویروس تب برفکی در کشور‌های همسایه، دامداران به نکات بهداشتی و قرنطینه‌ای در زمان حمل و نقل و جابجایی، دقت لازم را داشته و نسبت به اخذ مجوز‌های لازم از دامپزشکی اقدام کنند.

او افزود: در هنگام خرید دام، از سلامت دام مطمئن باشند و مدت زمان قرنطینۀ دام تازه خریداری شده را قبل از ورود به مزرعه که حدود ۴۵ روز است رعایت کنند.

انتهای پیام/ف

طرح ملی واکسیناسیون دام علیه بیماری تب برفکی آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار