پمپئو در تماسی تلفنی با عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق خشونت‌ها در عراق را محکوم کرده و خواستار برآورده شدن خواسته‌های معترضان شد.

تمس تلفنی پمپئو و المهدی درباره اعتراضات عراقبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در تماسی تلفنی با عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق خشونت‌ها در عراق را محکوم کرده و از دولت این کشور خواست تا گام‌های فوری برای برآورده کردن خواسته‌های معترضان برداشته شود.

این در حالی است که برخی منابع از دست داشتن دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در ناآرامی‌های اخیر عراق خبر داده‌اند.

روزنامه الاخبار در مطلبی نوشت: منابع نزدیک به به عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق می‌گویند: طبق اطلاعات امنیتی دقیق که در طول روز‌های گذشته جمع آوری شده است، دستگاه اطلاعاتی اسرائیل در کنار شماری افراد از سفارت آمریکا در بغداد در تغییر چهره تظاهرات مسالمت آمیز این کشور به هرج و مرج و اقدامات تخریبی دست داشته است.

طبق گزارش روزنامه الاخبار، جنبش حق طلبانه به سمت و سویی دیگر رفته و همین مسئله در شعار‌هایی که داده می‌شود و در آن درخواست ساقط شدن دولت مطرح می‌شود و نیز پوشش بی سابقه رسانه‌ای برخی شبکه‌های ماهواره‌ای و فعالیت‌ها در شبکه‌های اجتماعی و دعوت برای آنچه نجات عراق خوانده شده، مشاهده می‌شود.

الاخبار همچنین به نقل از این منابع تصریح کرد: عادل عبدالمهدی درک صحیحی از فتنه اخیر بغداد و نقشی که آمریکایی‌ها و سعودی‌ها در آن دارند و نیز نقش فعال اسرائیل در میدان عراق دارد.

طی چند روز گذشته گروهی از مردم عراق در شهر بغداد و برخی شهر‌های دیگر به علت مسائل معیشتی و مشکلات اقتصادی دست به تظاهرات زدند.

گفته می‌شود در میان تظاهرات‌کنندگان، گروهی هم حضور داشتند که خواستار کناره‌گیری دولت بودند و تلاش داشتند با سر دادن شعار‌های تند و درگیری با نیرو‌های پلیس اعتراض‌های اقتصادی مردم به خشونت کشیده شود.

طبق بیانیه وزارت بهداشت عراق در ناآرامی‌های روز‌های اخیر چند نفر از معترضان و نیرو‌های پلیس کشته و شماری مجروح شدند.

مبارزه با فساد، بهبود خدمات‌رسانی و افزایش اشتغال از جمله مطالبات عمومی معترضان عراقی است که از روز سه‌شنبه به خیابان‌ها آمده‌اند. برخی از معترضان که به‌نظر می‌رسد مساله اصلی آن‌ها نه مطالبات مردم عراق، بلکه آشوب است، تلاش کرده‌اند تظاهرات را به خشونت بکشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار