حملات هوایی متعدد ارتش ترکیه بر ضد مواضع پ ک ک در شمال عراق ۱۲ کشته بر جا گذاشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ارتش ترکیه دوشنبه شب حملات هوایی متعددی بر ضد مواضع حزب کارگران کردستان پ ک ک در شمال عراق انجام داد که بر اثر آن احتمالا ۱۲ نفر کشته شدند.

وزارت دفاع ترکیه با اعلام این خبر تصریح کرد در حملات دوشنبه شب نیروی هوایی ترکیه ۱۲ " تروریست جدایی طلب" کشته شدند. مقامات آنکارا برای اشاره به اعضای حزب کارگران کردستان از این عبارت استفاده می‌کنند.

پ ک ک از سال ۱۹۸۴ جنگ چریکی را بر ضد ترکیه دنبال می‌کند و ارتش ترکیه نیز هرازگاهی مواضع و پایگاه‌های این گروه را که در مناطق کوهستانی شمال عراق واقع شده اند، بمباران می‌کند.

حملات هوایی ارتش ترکیه به مواضع این گروه در حالی اتفاق افتاد که آنکارا خود را برای یک عملیات نظامی بر ضد یک گروه کرد مسلح دیگر موسوم به یگان‌های مدافع خلق در شمال سوریه آماده می‌کند.

مقامات ترکیه یگان‌های مدافع خلق را شاخه پ ک ک در سوریه می‌دانند و پیوسته از جابجایی اعضای مسلح دو گروه و همچنین تبادل اسلحه میان آن‌ها در سوریه و عراق خبر می‌دهند.

در حالی که آنکارا یگان‌های مدافع خلق را به علت ارتباط با پ ک ک یک گروه تروریستی می‌داند کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از یگان‌های مدافع خلق حمایت می‌کنند.

کاخ سفید یکشنبه شب اعلام کرد واشنگتن با عملیات نظامی ترکیه در خاک سوریه مخالفتی ندارد. پس از انتشار این خبر، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد هر لحظه ممکن است تهاجم ارتش ترکیه به مواضع شبه نظامیان کرد در خاک سوریه آغاز شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، سوریه ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار