رئیس کمیته‌ی اطلاعاتی کنگره آمریکا گفت نماینده آمریکا در اروپا مدارکی دارد که با استیضاح ترامپ در ارتباط اند و وزارت خارجه این کشور اجازه نداد او توضیحات خود را ارائه کند.

جلوگیری وزارت خارجه آمریکا برای ارائه مدارک مرتبط با استیضاح ترامپ در نشست کنگرهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آدام شیف، نماینده‌ی دموکرات ایالت کالیفرنیا و رئیس کمیته‌ی اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد وزارت امور خارجه این کشور اجازه نداد ساندلند، نماینده آمریکا در اتحادیه اروپا برای ارائه‌ی پاره‌ای موارد و پرسش و پاسخ در جایگاه شهود حاضر شود.

رئیس کمیته‌ی اطلاعاتی کنگره آمریکا اعلام کرد: «امروز نه تنها کنگره و مردم آمریکا از شهادت ساندلند محروم ماندند بلکه ما آگاهی یافتیم که او پیام‌های متنی یا نامه‌های الکترونیکی در ابزار شخصی (تلفن همراه) خود ذخیره دارد که گرچه ما این پیام‌ها را از سفیر درخواست کرده ایم، اما وی آن‌ها را به وزارت امور خارجه ارائه داده و این وزارتخانه نیز از تسلیم کردن این درخواست‌ها خودداری می‌کند. همچنین این پیام‌ها به شدت با موضوع بررسی در پرونده‌ی استیضاح در ارتباط هستند.»

نماینده‌ی ارشد دموکرات گفت: «آنگونه که از شواهد برمی آید پمپئو و ترامپ از حضور و شهادت این فرد کلیدی در نشست کمیته‌ی اطلاعاتی مجلس نمایندگان خودداری کردند.»

این در حالی است که در پی جلوگیری وزارت امور خارجه آمریکا از حضور داوطلبانه نماینده این کشور در اتحادیه اروپا در کنگره به منظور انجام تحقیقات آغاز استیضاح ترامپ، مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد برای حضور وی احضاریه رسمی ارسال خواهد شد.

گاردین گزارش داد وزارت امور خارجه آمریکا، «گورودون ساندلند» نماینده این کشور در اتحادیه اروپا را از حضور در کنگره و شهادت در چارچوب تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که برای سه شنبه مقرر شده بود، منع کرد.

ساندلند قرار بود ضمن حضور در کنگره به طور داوطلبانه در مورد ارتباط دونالد ترامپ با رئیس‌جمهور اوکراین و همچنین تماس تلفنی آن‌ها درباره فساد مالی پسر جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ در ۲۵ ژوئیه شهادت دهد.

در پی افشای جزئیاتی از درخواست ترامپ از دولت اوکراین برای آغاز تحقیقات علیه جو بایدن و پسرش هانتر بایدن، بسیاری از نمایندگان دموکرات از ترامپ انتقاد کردند. محتوای گفت‌وگوی ترامپ و ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین که بوسیله افشاگر جامعه اطلاعاتی آمریکا فاش شد، رسوایی بزرگی برای ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به همراه داشته و او را در معرض استیضاح قرار داده است.

او طی تماسی تلفنی در ۲۵ ژوئیه از رئیس‌جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد. افشای این موضوع باعث شد دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا بار دیگر گزینه استیضاح را مطرح کنند. در نتیجه نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، هفته پیش آغاز روند رسمی بررسی استیضاح ترامپ را بر سر درخواست کمک از یک دولت خارجی اعلام کرد.

کاخ سفید مدعی شده توطئه چینی از سوی گروه‌های بانفوذ و چهره‌های تاثیرگذار با هدف برکنار کردن رئیس‌جمهور طراحی شده، اما نمایندگان حزب جمهوری‌خواه یا سکوت کرده اند و یا در دفاع از رفتار و عملکرد ترامپ با اکراه وارد شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار