نتایج نظرسنجی جدید از حمایت حداکثری مردم آمریکا از استیضاح و برکناری رئیس جمهور کشورشان در پی رسوایی تازه خبر می‌دهد.

نظرسنجی: حمایت حداکثری آمریکایی‌ها از استیضاح و برکناری ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه واشنگتن پست، نتایج نظرسنجی جدید حکایت از حمایت اکثریت آمریکایی‌ها از روند استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور دارد و در عین حال تقریبا نیمی از مردم آمریکا از برکناری او از قدرت حمایت می‌کنند.

نتایج نظرسنجی جدید واشنگتن پست-اسکور اسکول نشان داد ۵۸ درصد از آمریکایی‌ها از اقدام مجلس نمایندگان این کشور برای آغاز تحقیقات استیضاح ترامپ حمایت می‌کنند و تنها ۳۸ درصد از شرکت کنندگان مخالف این اقدام بودند. همچنین نزدیک به نیمی از شرکت کنندگان در این نظرسنجی، ۴۹ درصد، گفتند که قانونگذاران مجلس نمایندگان باید ترامپ را استیضاح و خواهان برکناری او از قدرت شوند.

تنها ۶ درصد از شرکت کنندگان اعلام کردند با استیضاح رئیس جمهور موافق، اما با حذف او از قدرت مخالفند.

حامیان دو حزب دموکرات و جمهوری خواه در عین حال نظرات متفاوتی در این باره داشتند. از هر ۱۰ دموکرات ۸ نفر از استیضاح ترامپ حمایت کردند. این در حالی است که از هر ۱۰ جمهوری خواه ۷ نفر مخالف اقدام کنگره برای استیضاح رئیس جمهور هم حزبی خود بودند. همچنین ۵۷ درصد از شرکت کنندگان مستقل اعلام کردند با استیضاح ترامپ موافق هستند.

پس از افشای مکالمه تلفنی جنجالی میان دونالد ترامپ و همتای اوکراینی او در خصوص تحت فشار گذاشتن این کشور برای اقدام علیه جو بایدن، رقیب احتمالی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰، مجلس نمایندگان تحقیقاتی را در خصوص استیضاح رئیس جمهور آغاز کرد.

محتوای گفت‌و‌گوی ترامپ و رئیس‌جمهور اوکراین، رسوایی بزرگی برای ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به همراه داشته و او را در معرض استیضاح قرار داده است. او طی تماسی تلفنی در ۲۵ ژوئیه از رئیس‌جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد. افشای این موضوع باعث شد دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا بار دیگر گزینه استیضاح او را مطرح کنند.

نظرسنجی جدید واشنگتن پست از میان هزار و هفت نفر در فاصله زمانی اول تا ششم اکتبر برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار