هاشمی رفسنجانی درباره احداث تراموا در خیابان ولیعصر(عج) شهر تهران توضیحاتی داد.

احداث تراموا در خیابان ولیعصر (عج) / ماجرای کارتون دیدن هاشمی چیست؟به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در آیین افتتاح خانه موزه مینایی در خیابان ولیعصر (عج) در سخنانی ضمن تشکر از کسانی که این مکان را مرمت و بازسازی کردند، گفت: همواره صحبت کردن بعد از چند فرهیخته عملی سخت است، زیرا آن‌ها تمام حرف‌ها را می‌زنند و من دیگر حرفی برای گفتن ندارم. (با خنده)

وی با اشاره به ارزشمند بودن خانه مینایی افزود: خانه مینایی جزء آثار ملی لحاظ شده و این خانه از امروز آماده است تا میزبان شهروندان و علاقه‌مندان برای بازدید باشد.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: این خانه در حدود ۵۰۰ متر مربع مساحت دارد و جالب است که بر سر در این ساختمان نقشی از سیمرغ یا ققنوس کار شده و در تاریخ از سیمرغ یا ققنوس فیلم‌های بلندی نیز ساخته شده است که در آن‌ها اینگونه بیان شده که هر شخصی به سیمرغ دست یابد، آنگاه می‌تواند به تمام آرزو‌های خود برسد و من حتی کارتون آن را دیده‌ام.


بیشتر بخوانید: خانه مینایی افتتاح شد


رئیس شورای شهر تهران با اشاره به معماری این ساختمان گفت: ساختمان خانه مینایی هم فضای تابستانه و هم فضای بهارانه دارد و نکته قابل تأمل درباره این خانه آن است که در حیات این خانه گودال باغچه وجود ندارد و این نشان می‌دهد که این ملک در باغی واقع شده بود که با گذشت زمان و تفکیک آن باغ تنها این ملک به جا مانده است.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به فشار سخت اقتصادی در این برهه از زمان گفت: در این شرایط سخت اقتصادی حفظ بنا‌های مهم کار سختی است و باید این اقدام همکاران ما در مدیریت شهری ارج نهاده شود.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به ذکر اقدام‌های خوب پیشینیان در پایتخت گفت: اگر ما کار‌های اشتباه پیشینیان را اعلام می‌کنیم باید از اقدام‌های مثبت آن‌ها نیز حرف بزنیم و تبدیل خانه مینایی به موزه خیابان ولیعصر (عج) کاری ارزشمند است.

وی افزود: معتقدم که باید تصمیمات ما بر مبنای پژوهش اجرا شوند و خوب است که قسمتی از این خانه تبدیل به پژوهشگاه خیابان ولیعصر (عج) شود.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به احداث تراموا در خیابان ولیعصر(عج) گفت: زمزمه‌هایی مبنی بر احداث تراموا در خیابان ولیعصر (عج) مطرح شده است، اما تأکید من این است که پیش از این اقدام کار‌های مطالعاتی و پژوهشی انجام شود تا مانند داستان مونوریل نشود.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به فضا‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی پایتخت تصریح کرد: یکی از مسائل مهم فضا‌های شهری است که ما در اختیار داریم و آمار‌ها نشان می‌دهد در حال حاضر ما در بحث فضا‌های ورزشی ۸.۵ میلیون متر مربع فضا داریم و در کنار آن ۱۳ میلیون متر مربع فضای فرهنگی در اختیار مدیریت شهری است که متاسفانه آمار‌ها نشان می‌دهد که بازدید‌ها در روز کمتر از پرسنل مشغول به کار در آن‌ها است.

انتهای پیام/

توضیحات رئیس شورای شهر تهران درباره ساخت تراموا در خیابان ولیعصر(عج)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۱۷ مهر ۱۳۹۸
همه كاري ميكنن الا اون كاري كه بايد بكنن ولي از لج احمدي نژاد نميكنن يعني دو طبقه كردن خيابون وليعصر و زدن مترو رو زميني
آخرین اخبار