رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از پنج شنبه وزش باد شدید همراه با گردوخاک، شمال استان را فرا خواهد گرفت.

وزش باد شدید شمال سیستان و بلوچستان را فرا می‌گیردعلی ملاشاهی  رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  با اشاره به صدور اطلاعیه جوی شماره ۳۵ گفت: از پنج شنبه وزش باد شدید شمال سیستان و بلوچستان را فرا خواهد گرفت که پیامد آن خیزش گردوخاک، اختلال در برخی محور‌های مواصلاتی استان و کاهش دما خواهد بود.

علی ملاشاهی  اظهار داشت: بر اساس آخرین الگو‌های پیش یابی و مدل‌های جوی از روز شنبه با تقویت جریانات شمالی در استان، وزش باد شدید و گردوخاک پنج شهرستان شمالی استان را فرا می‌گیرد.

او  با بیان اینکه خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی، کاهش کیفیت هوا و کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دما از پیامد‌های این پدیده است، گفت: اختلال موقتی تردد در جاده‌های شمال استان نیز دور از انتظار نیست.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: توصیه می‌شود هموطنان به ویژه کودکان و بیماران قلبی، تنفسی، هنگام تردد در فضای باز نکات ایمنی را رعایت و در زمان رانندگی احتیاط کنند.

ملاشاهی در بخش دیگری به تضعیف فعالیت سامانه بارشی در استان اشاره و عنوان کرد: با وجود تضعف سامانه، انتظار می‌رود امروز نیز در برخی نقاط نواحی مرکزی بارش‌های رگباری و پراکنده، همراه با رعد و برق و تندباد موقتی روی دهد.

انتهای پیام/ع

وزش باد در سیستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.