سرکنسول ایران در کویته پاکستان گفت: خدمات خوب و ارزنده جمهوری اسلامی ایران و ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان در مرز میرجاوه سبب رضایتمندی زوار پاکستانی اربعین حسینی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمد رفیعی سرکنسول ایران در کویته پاکستان در حاشیه بازدید از نحوه خدمات رسانی به زوار پاکستانی اربعین در زاهدان گفت:  خوشبختانه در دوره نخست وزیری عمران خان اقدامات بسیار خوبی برای زائران پاکستانی انجام شده، اما هنوز هم ضعیف است و ضرورت دارد که امکانات بیشتری در طول سفر برای این زائران در خاک این کشور فراهم شود.

او  ادامه داد: این موارد به صورت کارشناسی شده به اطلاع فرماندار «چاغی» مسئول دولتی زائران پاکستانی، فرمانده مرزبانی، گمرک تفتان و سایر مقامات این کشور رسیده است.

سرکنسول ایران در کویته پاکستان بیان کرد: در مجموع طی دو سال اخیر امکانات خوبی از سوی طرف پاکستانی در شهر مرزی تفتان برای زائران تهیه شده، اما با نقطه ایده آل بسیار فاصله دارد.

او ادامه داد: دولت پاکستان، محلی را در شهر تفتان به عنوان زائرسرا با ۸۰ چشمه سرویس بهداشتی ایجاد کرده و گیت‌های ورود و خروج را به ۲۲ گیت افزایش داده است.

رفیعی تاکید کرد: طرف پاکستانی قول مساعد داد که در بحث تامین امنیت برای ایجاد موکب‌های مردمی همکاری لازم را داشته باشد که در همین راستا در تهران و سیستان وبلوچستان پیشنهاداتی برای ایجاد ایستگاه صلواتی در مسیر ۶۴۰ کیلومتری کویته به تفتان که هیچ امکاناتی وجود ندارد ارائه شده تا پاکستانی‌ها با امکانات طرف ایرانی در چند نقطه اقدام به ایجاد موکب در این مسیر کنند.

او تصریح کرد: از امکانات طرف ایرانی در مرز میرجاوه هم بازدیدی انجام شد که به لطف امام حسین (ع) و ائمه اطهار امکانات ما در مقایسه با طرف پاکستانی بسیار بهتر است.

سرکنسول ایران در کویته پاکستان گفت: در خصوص برخی نواقص موجود نیز تذکر داده شد و در نهایت تا ۲ روز دیگر موکب‌های مردمی در زاهدان و میرجاوه فعال خواهند شد.

اوتصریح کرد: طی بازدیدی که به همراه دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان از مواکب زاهدان داشتیم نسبت به امکاناتی که قرار است در اختیار زوار قرار گیرد مطلع شدم و خوشبختانه پذیرایی بسیار خوبی از زوار پاکستانی در این شهر توسط ستاد مردمی اربعین انجام شده است.

رفیعی اظهار داشت: ضرورت دارد تا در بازگشت نیز بحث پذیرایی و خدمات‌رسانی به زوار انجام شود چراکه برخی از آنان سفر طولانی مدت بیش از ۳۰ روز را سپری کرده‌اند.

انتهای پیام/گ

زوار پاکستانی در زاهدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار